Ķīnas mazās mikroshēmas rada lielas problēmas autoražotājiem
Autoražotāji saskaras ar tehnoloģiskām problēmām, jo Ķīnas valdība apturējusi “Nexperia” mikroshēmu eksportu. Situācija pasliktinās, mikroshēmu krājumi izsīkuši, bet rūpnīcu montāžas līnijas var apstāties dažu dienu laikā.
Eiropas Automobiļu ražotāju asociācija (“ACEA”) ceļ trauksmi: sagaidāma nozares paralīze, jo ir bloķēta mikroshēmu piegāde, informē specializētais izdevums “Auto24”.
"Politiskie strīdi beigušies ar Ķīnas valdības aizliegumu eksportēt “Nexperia” mikroshēmas, situācija pasaules autobūves nozarē kļūst arvien kritiskāka, bet ES autobūves nozare cieš rūpniecisku sagrāvi.
Vienkāršu mikroshēmu trūkums, ko izmanto transportlīdzekļu elektrisko sistēmu vadības blokos, "smagi ietekmē autoražotājus visā pasaulē”. Pašlaik izmanto rezerves krājumus, kas strauji samazinās. Šonedēļ veiktajā “ACEA” biedru aptaujā noskaidrots, ka dažas rūpnīcas ir uz slēgšanas robežas. Neskatoties uz alternatīvām piegādēm, jaunu pasūtījumu izpildei vajadzīgi daudzi mēneši, bet autobūves nozarē tam ir par maz laika.
“Bloomberg”: “Honda” samazina “Civic” sedanu un “CR-V” apvidus auto ražošanu rūpnīcā Kanādā, bet rūpnīca Meksikā tika slēgta otrdien, informēja uzņēmuma pārstāvji. Nozares lobiju grupa (“ACEA”) brīdināja, ka Eiropas autoražotāji varētu būt spiesti apturēt ražošanu dažu dienu laikā. “Mercedes-Benz” paziņoja, ka uzņēmumam pašlaik ir pietiekami daudz “Nexperia” mikroshēmu - “īstermiņa vajadzībām”.
ASV Automobiļu ražotāju alianse (“AAM”): ja strīds ar “Nexperia” atrisināts netiks, Amerikas autoražotāji ir dažu nedēļu attālumā no "būtiska ražošanas krituma”. “General Motors” izpilddirektore Mērija Barra (Mary Barra) investoriem: mikroshēmu piegādes ierobežojumi "varētu ietekmēt ražošanu". “Stellantis N.V.”: "sadarbojamies ar “Nexperia” un citiem piegādātājiem, lai novērtētu iespējamos riskus un izstrādātu to mazināšanas pasākumus". Pasaulē lielākais autoražotājs “Toyota”: “Nexperia” eksporta apturēšanai līdz šim bijusi ierobežota ietekme. “Nissan”: “mūsu krājumi ir pietiekami līdz novembra pirmajai nedēļai”.
"Mēs zinām, ka visas strīdā iesaistītās puses smagi strādā, lai rastu diplomātisku risinājumu. Vienlaikus mūsu biedri ziņo par deficīta pieaugumu. Tas nozīmē, ka konveijeru apturēšana var notikt dažu dienu laikā. Mēs aicinām visas iesaistītās puses divkāršot pūliņus, lai rastu risinājumu šai kritiskajai situācijai," paziņoja “ACEA” ģenerāldirektore Sigrida de Vrīsa (Sigrid de Vries).