Caur Lamanša tuneli sāks kursēt divstāvu vilciens

© unsplash.com

"Eurostar" trešdien paziņoja, ka pirmo reizi vēsturē plāno uzsākt divstāvu vilcienu kursēšanu caur Lamanša tuneli, radot potenciālu konkurenci maršrutos starp Londonu un kontinentālo Eiropu, vēsta “lrytas.lt”.

Kopējās investīcijas 2 miljardu eiro apmērā līdz pat 50 elektrisko divstāvu vilcienu izgatavošanā, ko ražo Francijas grupa “Alstom”, varētu palīdzēt “Eurostar” apkalpot 30 miljonus pasažierus gadā - tas ir par aptuveni 50 procentiem vairāk nekā pašlaik.

Šobrīd arī vairāki citi Eiropas operatori ir izrādījuši interesi par maršrutu pāri Lamanšam, kas atdala Angliju no Francijas. Jaunu dalībnieku ienākšana tirgū apdraudētu “Eurostar” trīs desmitgades ilgo monopolu pasažieru pārvadājumos pāri šaurumam.

Interesi jau ir izrādījušas Itālijas “Trenitalia”, Apvienotās Karalistes “Virgin”, Spānijas “Evolyn” un Nīderlandes jaunuzņēmums “Heuro”.

Kā sacīja “Eurostar” izpilddirektore Gvendolīna Kazenave, šis svarīgais “Alstom” vilcienu pasūtījums "iezīmē “Eurostar” vērienīgās izaugsmes stratēģijas, kas paredz sasniegt 30 miljonus pasažieru, konkrētu īstenošanu".

Alstom” apstiprināja sākotnējo pasūtījumu 30 “Avelia Horizon” vilcieniem aptuveni 1,4 miljardu eiro vērtībā ar iespēju vēlāk pasūtīt vēl 20 vilcienus.

“Alstom” tika izvēlēts, jo tas spēj piegādāt jaunus vilcienus ātrāk nekā konkurenti - visus 50 vilcienus plānots piegādāt līdz 2030. gada vidum.

Katrā jaunajā vilcienā, kas tiks saukts par “Eurostar Celestia”, sēdvietu ietilpība palielināsies par 20 procentiem. "Šis jaunās paaudzes vilciens, kas paredzēts starptautiskā ātrgaitas transporta vajadzību apmierināšanai, iemieso mūsu redzējumu par ilgtspējīgu un konkurētspējīgu Eiropas mobilitāti," sacīja “Alstom” izpilddirektors Anrī Pupārs-Lafaržs.

Plānots, ka katrā 200 metrus garajā vilcienā būs aptuveni 540 sēdvietas, un būs iespējams arī savienot divus vilcienus, kā tas jau tiek darīts ar pašreizējā “Eurostar” parka vilcieniem.

Vilcieni, kas aizstās lielāko daļu pašreizējos “Eurostar” vilcienus, tiks laisti klajā 2031. gadā, kad uzņēmums plāno atvērt divus jaunus maršrutus: Londona-Ženēva un Londona-Frankfurte. Šie jaunie maršruti paplašinās pašreizējos “Eurostar” pakalpojumus starp Lielbritānijas galvaspilsētu un Franciju, Beļģiju, Vāciju un Nīderlandi.

Londonas-Parīzes maršruts, kas ik gadu pārvadā astoņus miljonus pasažieru, plāno līdz 2030. gadam piesaistīt vēl divus miljonus pasažieru.