Donalds Tramps ir iesniedzis 15 miljardu ASV dolāru vērtu prasību par neslavas celšanu pret laikrakstu “New York Times”, raksta “The Guardian”.
ASV prezidents apsūdzēja laikrakstu par to, ka tas ir Demokrātu partijas "rupors" un izplata "nepatiesu un apmelojošu saturu" par viņu.
Laikraksts "The New York Times" pagājušajā nedēļā paziņoja, ka Baltais nams tam ir draudējis ar tiesvedību pēc rakstiem par rupju dzimšanas dienas zīmīti, kas tika pasniegta nelaiķim Džefrijam Epstīnam. Uz zīmītes ir Trampa paraksts, taču ASV prezidents ir noliedzis, ka būtu tās autors.
Jūlijā Tramps uzsāka tiesvedību pret citu lielu ASV laikrakstu - "Wall Street Journal" - un tā īpašnieku Rūpertu Mērdohu pēc tam, kad tas pirmo reizi ziņoja par zīmītes esamību, kurā bija arī neķītrs zīmējums. Zīmīte ir publicēta, taču Tramps turpina noliegt, ka būtu tās autors.
“The New York Times ir nodevis žurnālistikas ideālus par godīgumu, objektivitāti un precizitāti, ko tas kādreiz sludināja,” teikts apsūdzībā.
“The New York Times” pārstāvis sacīja: “Šai tiesas prāvai nav pamata. Tai trūkst jebkādu likumīgu juridisku prasību, un tas ir mēģinājums apspiest un atturēt neatkarīgu žurnālistiku. “The New York Times” neļaus sevi atturēt ar iebiedēšanas taktiku. Mēs turpināsim bez bailēm vai labvēlības meklēt faktus un aizstāvēsim žurnālistu tiesības uzdot jautājumus Amerikas tautas vārdā, kas garantētas pirmajā konstitūcijas grozījumā.”
Prasībā ir izteikta virkne garu apgalvojumu par Trampa sasniegumiem, bagātību un prasmēm. Tajā apgalvots, ka ar savu uzvaru vēlēšanās viņš sasniedza "lielāko personīgo un politisko sasniegumu Amerikas vēsturē", vienlaikus apsūdzot laikrakstu mēģinājumā sabojāt viņa "pasaules mēroga panākumu reputāciju".
Apsūdzībā arī vērsta uzmanība uz laikraksta lēmumu atbalstīt demokrātu kandidāti Kamalu Harisu pēdējās prezidenta vēlēšanās, kamēr, piemēram, laikraksts "The Washington Post", kas pieder “Amazon” dibinātājam Džefam Bezosam, izvēlējās neatbalstīt kandidātu. Šo lēmumu daži kritizēja kā mēģinājumu nomierināt Trampu, un tas izraisīja negatīvu reakciju abonentu un darbinieku vidū.