“5. septembrī Ukraina oficiāli atklāja Eiropas standarta dzelzceļa līniju ar 1435 mm sliežu platumu, kas stiepjas paralēli padomju laika 1520 mm dzelzceļam. Šī līnija savienos Užhorodu ar Bratislavu, Košici, Budapeštu un Venēciju. Užhorodas-Čopas posmu ir plānots pagarināt līdz Ļvivai, un galvenais mērķis ir pielāgot visu Ukrainas dzelzceļa sistēmu Eiropas standartam,” vietnē “X” informē Ukrainas militāro un ģeopolitikas ziņu un analīzes portāls “Nstrike1231”.
Šī ziņa ir izsaukusi īgnumu Latvijas “X” lietotājos. “Kara plosītā Ukraina spēj palaist Eiropas platuma sliedes. Krievu kontrolētā Latvijas koalīcija, esot ES, šķiež ES naudu pāļos, lai to nedarītu. “Rail Baltica” no Jelgavas līdz Igaunijai var izmantot esošo infrastruktūru, tikai mainot platumu,” raksta politikas vērotājs ar segvārdu Χάρων (Hārons).
Viņš arī publicējis apsvērumus, kā un ko vajadzētu būvēt: “Izmantojot esošo Jelgava-Saulkrasti posmu, tiek atrisināta Rīgas savienojamības problēma, tiek iekļauta Jelgava - apmēram par 1/3 tiek samazināts izbūvējamās trases garums (izmaksas), tajā skaitā tiltiem utt.
Versija 2. Naudas ietaupīšanai izmantot posmā Saulkrasti-Ainaži vecās dzelzceļa trases. Sanāk garāks posms, taču milzu ietaupījums, jo ceļa uzbērumi, tilti utt. gatavi, nav jāatsavina utt.”
Viņam oponē Georgs Kronbergs: “Nianse tikai tāda, ka “Rail Baltica” trase neiet ar milzīgajiem līkumiem ne caur Jelgavu, ne arī caur Valgu, kā Jūs to iesakāt.”
Pagalam pārskaities par šo lietu ir Dairis: “Paldies dievam tur nav siliņas, bruškeni un kā to jauno satiksmes ministru sauc, aizmirsu.”
Tomēr šķiet, ka diskusijas vietnē “X” diezin vai tiks ņemtas vērā, jo “Rail Baltica” vadība darbojas pavisam citā ritmā un tai ir savi plāni...