Kembridžas Universitātes pētnieki ir paziņojuši, ka menstruāciju izsekošanas lietotnes sieviešu viedtālruņos, iespējams, apkopo viņu personas datus, kurus var "pārdot plašā mērogā" un izmantot mērķtiecīgai reklāmai, vēsta “The Epoch Times”.
Kembridžas Minderoo Tehnoloģiju un demokrātijas centrs trešdien publicētajā ziņojumā norādīja, ka, tāpat kā citi veselības datu veidi, cikla izsekošanas lietotņu (CTA) dati ir “īstas zelta raktuves patērētāju profilēšanai”, pateicoties to sniegtajām atziņām.
CTA sniedz sievietēm centralizētu vietu, kur izsekot ikdienas menstruālā cikla rādītājiem, un piedāvā prognozes par to, kad ir gaidāmas menstruācijas un kad viņas, visticamāk, būs visauglīgākās. Tos izmanto arī sievietes, kurām ir neregulāras menstruācijas vai tādi stāvokļi kā policistisko olnīcu sindroms vai endometrioze, un kuras vēlas sekot līdzi savam ciklam un simptomiem.
Ziņojuma autori paskaidroja, ka lielākā daļa cikla izsekošanas lietotņu ir paredzētas sievietēm, kuras cenšas ieņemt bērnu, kas ir viens no diviem dzīves notikumiem, kas saistīti ar dramatiskām izmaiņām patērētāju uzvedībā (otrs ir mājas iegāde).
“Tāpēc dati par to, kuras personas ir stāvoklī un kuras vēlas to darīt, vairāk nekā desmit gadus ir kļuvuši par vienu no vispieprasītākajām ziņām digitālajā reklāmā,” viņi teica.
Pētnieki norādīja, ka dati par grūtniecību mērķtiecīgai reklāmai tiek uzskatīti par 200 reizēm vērtīgākiem nekā citi datu veidi, tostarp vecums, dzimums un atrašanās vieta.
“Cikla izsekošanas lietotņu izmantošana ir visu laiku augstākajā līmenī,” sacīja Minderoo centra izpilddirektore profesore Džīna Nefa, piebilstot: “Sievietes ir pelnījušas ko labāku par to, lai viņu menstruālā cikla izsekošanas dati tiktu uzskatīti par patērētāju datiem.”
Akadēmiķi atsaucās uz pētījumiem par hormonālo ietekmi uz patērētāju uzvedību, jo īpaši uz "uz ciklu balstītas reklāmas" teoriju, kuras mērķis ir mērķēt reklāmas uz sievietēm, pamatojoties uz viņu menstruālā cikla fāzi.
Viņi rakstīja, ka šī pieeja liecina, ka hormonu svārstības var ietekmēt sievietes uzņēmību pret dažādiem pakalpojumiem un produktiem, kas ļautu veikt precīzāku un mērķtiecīgāku mārketingu.
Autori uzsvēra, kā šos datus varētu izmantot, paskaidrojot: “Uz ciklu balstītā reklāmā cikla pirmo pusi, kurā dominē estrogēns, sauc par “pārošanās fāzi”, un reklāmās var reklamēt tādus produktus kā atklājošs apģērbs un kosmētika.”
"Otro pusi, ko ietekmē progesterons, sauc par "ligzdošanas" procesu, un reklāmas pāriet uz mājas precēm vai augiem."
Pētnieki norādīja, ka veids, kā pašlaik tiek apstrādāti dati, rada “biedējošu” privātuma risku sievietēm.