Traģēdija, kas satricināja pasauli: pilots izdara pašnāvību, paņemot līdzi visu pasažieru dzīvības

© unsplash.com

Andreass Lubics bija aviokompānijas “Lufthansa” “Airbus A320” otrais pilots, kas pirms 10 gadiem tīši ietriecās kalnos, nogalinot visus, kas atradās lidmašīnā. Prokurori konstatēja, ka pilots, kurš cieta no garīgām slimībām, vēlējies atņemt sev dzīvību. Katru gadu “Lufthansa” aicina godināt cietušos, raksta “tv3.lt”.

2015. gada 24. martā Marina Bandresa un viņas septiņus mēnešus vecais dēls Džulians steidzās atgriezties mājās. Sieviete un viņas bērns devās pavadīt nedēļas nogali Spānijā, vēsta “Daily Mail”.

Sieviete nolēma lidot atpakaļ caur Diseldorfu Vācijā, un tas bija nejaušs, bet liktenīgs lēmums - viņa bija starp 150 pasažieriem un apkalpes locekļiem, kuri lidoja traģiskajā reisā.

Lidmašīna no Barselonas izlidoja no rīta, un divas stundas vēlāk tai bija jānolaižas Vācijā. Taču, pēc izmeklētāju teiktā, 28 gadus vecais otrais pilots A. Lubics lidmašīnu tīši iznīcinājis, lidojot virs Alpiem.

Tikai 13 minūšu laikā lidmašīna nokrita no vairāk nekā 10 kilometru augstuma un ar ātrumu 345 km/h ietriecās kalnā, nogalinot visus, kas atradās tajā.

Desmit gadus vēlāk prokurori uzskata, ka garīgi slimais otrais pilots bija "apsēsts" ar "nepamatotām bailēm", ka viņa karjera cietīs neveiksmi. Apsvēris citas nāves metodes, viņš nolēma izbeigt savu un lidmašīnā esošo dzīvi ar "kontrolētu līdzekli", jo uzskatīja, ka tas ir "drošs".

24. marta rītā Vācijas pilsētas Halternas vidusskolā skolēni gatavojās pieminēt katastrofas gadadienu un pulksten 10.41 no rīta - tieši brīdī, kad notika nelaime, ar baltām rozēm pieminēja bojāgājušos. Pilsētiņā ar 1000 iedzīvotāju viņi atcerējās 16 skolēnus un divus skolotājus, kuri gāja bojā avārijā, atgriežoties no pieredzes apmaiņas brauciena uz Spāniju. "Diez vai draugu vai radu lokā bija ģimene, kuru tas nebūtu skāris," sacīja skolas direktors Kristians Krāls.

Katastrofā gāja bojā divi mazuļi, ievērojams vācu operdziedātāju pāris un Argentīnas rokgrupas dalībnieks, vienas ģimenes trīs paaudzes, māte un dēls atvaļinājumā, nesen precējies pāris, cilvēki komandējumos un citi, kas atgriezās mājās - kopumā 150 cilvēku.

Dažas dienas pēc avārijas izmeklētāji atklāja, ka otrais pilots Andreass Lubics bija atslēdzis no lidojuma vadības galveno kapteini un tīši ievirzījis lidmašīnu kalna nogāzē. Izrādījās, ka Lubics agrāk bija cietis no depresijas, bet vēlāk tika atzīts par spējīgu lidot. Viņš internetā meklēja veidus, kā izbeigt savu dzīvi.

Prokurori, iedziļinoties notikušajā, atklāja, ka pilots pirms stāšanās darbā cietis no smagas depresijas formas - par to aviokompānija netika informēta. Dažas nedēļas pirms avārijas psihiatrs viņam konstatēja psihosomatiskus traucējumus un iespējamu psihozi, bet Lubics to slēpa. Prokurori sacīja, ka viņš kļuva "gandrīz apsēsts" ar "nepamatotām" bailēm zaudēt redzi, kas neapšaubāmi būtu beidzis viņa pilota karjeru. Tas viss lika viņiem secināt, ka Lubics apzināti iznīcināja lidmašīnu, mēģinot atņemt sev dzīvību.

Pasaulē

Zviedrijas apdrošināšanas uzņēmums "Folksam" trešdien paziņoja, ka pārdevis sev piederošās akcijas ASV elektromobiļu ražošanas kompānijā "Tesla", ņemot vērā autoražotāja pastrādātos darbinieku tiesību pārkāpumus.

Svarīgākais