Dīzeļdegvielas piegādes Eiropā pēdējo nedēļu laikā ir bijušas zem spiediena, ko izraisīja plānotā un neplānotā naftas pārstrādes rūpnīcu slēgšana - janvārī krasi samazinājās piegādes Eiropas Savienībai un Lielbritānijai, raksta “Bloomberg”.
Izdevums raksta, ka 18. februārī degviela tūlītējai piegādei bija dārgāka nekā tā, kas bija paredzēta vēlākai piegādei. Šī struktūra bieži tiek interpretēta kā ierobežota piedāvājuma pazīme attiecībā pret pieprasījumu, jo tirgotāji ir gatavi maksāt vairāk par degvielu, kas būs pieejama ātrāk.
Tiek atzīmēts, ka arī ASV tirgū, kas regulāri piegādā kravas uz Eiropu, ir vērojamas piegādes ierobežojumu pazīmes - valsts uzkrājumi ir zemākajā līmenī kopš 2014. gada.
"Kravas, kas tiek novirzītas uz ASV no Amsterdamas-Roterdamas-Antverpenes, liecina par saspringto stāvokli ASV tirgū," sacīja Džordžs Šovs, naftas analītiķis. "Eiropā tam ir zināma rezonanse, jo cenas ir jāpaaugstina, lai piesaistītu kravu plūsmu tagad, kad pieprasījums sezonāli atjaunojas."
Nesenais aukstums ir labvēlīgs arī Eiropas tirgum, jo zemāka temperatūra, iespējams, palielinās pieprasījumu pēc dažādas dīzeļdegvielas. Nesenais dabasgāzes cenu lēciens ir vēl viens potenciāls cenu kāpuma virzītājspēks.