“Meta” pārbauda tehnoloģiju, kas pasargās slavenības no krāpniecības

© Unsplash

Sociālo tīklu “Facebook” un “Instagram” īpašnieks “Meta” ieviesīs sejas atpazīšanas tehnoloģiju, lai mēģinātu apkarot ļaundarus, kuri krāpnieciski izmanto slavenības reklāmās, vēsta BBC.

Īlons Masks un personīgo finanšu eksperts Martins Lūiss ir vieni no tiem, kas kļūst par upuriem šādai krāpniecībai, kas parasti aicina ieguldīt dažādās shēmās un kriptovalūtās.

Lūiss iepriekš sacīja “BBC Radio 4” raidījumam “Today”, ka viņš katru dienu saņem “neskaitāmus ziņojumus par viņa vārda un sejas izmantošanu krāpniecības shēmās.

“Meta” jau izmanto reklāmu pārskatīšanas sistēmu, kas izmanto mākslīgo intelektu, lai atklātu viltotus slavenību apgalvojumus, bet tagad cenšas to uzlabot ar sejas atpazīšanas tehnoloģiju.

Sistēma darbosies, salīdzinot attēlus no reklāmām, kas atzīmētas kā apšaubāmas, ar slavenību “Facebook” vai “Instagram” profila fotoattēliem.

Ja tiek apstiprināts, ka attēls atbilst un reklāma ir krāpnieciska, tā tiks automātiski izdzēsta.

“Meta” pārstāvis sacīja, ka sistēmas "agrīnā testēšana" ir uzrādījusi "daudzsološus rezultātus", tāpēc tagad tā sāks rādīt paziņojumus lietotnē lielākai publisku personu grupai, kuras ir skārusi tā sauktā "slavenības ēsma".

Slavenību iesaiste krāpšanā “Meta” jau ilgi ir problēma, taču mūsdienās krāpniecības shēmas ir kļuvušas sarežģītākas un ievērojami ticamākas.

Tās arvien biežāk darbina tā sauktā “deepfake” tehnoloģija, kurā tiek izmantota reālistiska datora ģenerēta līdzība, lai radītu iespaidu, ka slavenība atbalsta kādu produktu vai pakalpojumu. “Meta” ir saskārusies ar spiedienu kaut ko darīt, lai novērstu šo reklāmu pieaugošos draudus.

"Krāpnieki ir nerimstoši un nepārtraukti pilnveido savu taktiku, lai mēģinātu izvairīties no atklāšanas," atzina “Meta”. Mēs ceram, ka, daloties ar mūsu pieeju, mēs varam pastiprināt mūsu nozares aizsardzību pret tiešsaistes krāpniekiem," piebilsts uzņēmuma paziņojumā.