Krievijas troļļi izplatījuši ziņu, ka ASV prezidenta amata kandidāte ar auto notriekusi meiteni

© Pixabay

Krievijas troļļu ferma ir radījusi un izplatījusi nepatiesu apgalvojumu, ka viceprezidente Kamala Herisa 2011. gada jūnijā bija iesaistīta ceļu satiksmes negadījumā, kura rezultātā tika paralizēta 13 gadus veca meitene, atsaucoties uz “Microsoft” paziņojumu, vēsta raidsabiedrība “CBS News”.

“Microsoft” draudu analīzes centra ziņojumā teikts, ka safabricēto stāstu radījusi Kremlim pakļauta grupa, kas nodēvēta par “Storm-1516”, kas ir viens no vairākiem Krievijas dezinformācijas tīkliem, kas, pēc “Microsoft” domām, ir vērsti pret Harisas kampaņu novembrī gaidāmajām prezidenta vēlēšanām.

Ziņas par 13 gadus vecas meitenes notriekšanu parādījās septembra sākumā tīmekļa vietnē, kas maskējās kā vietējais Sanfrancisko ziņu birojs ar nosaukumu KBSF-TV. Rakstā iegultajā piecu minūšu garajā video bija redzama sieviete, kas runāja par iespējamo incidentu.

Microsoft” ziņojumā teikts, ka sieviete bija algota aktrise. Tīmekļa vietne tika izveidota 20. augustā un aizgāja bezsaistē dažas dienas pēc nepatieso ziņu publicēšanas.

“CBS News” izvērtēja palaisto stāstu, kad tas parādījās pirmo reizi. Publiskie ieraksti un ziņu reportāžas neliecināja par notikumu un arī Sanfrancisko policijas departaments sacīja medijam, ka viņiem nav ierakstu par šādu negadījumu. “CBS News” analīzē par videoklipu, kas pievienots rakstam, atklāja, ka tajā tika iekļauti vairāki kadri no citiem nesaistītiem ziņu stāstiem.

Stāsts plaši izplatījās sociālajos medijos. Mikroblogošanas vietnē “X” raksts un videoklips ieguva vairāk nekā 7 miljonus skatījumu, un stāsts tika kopīgots arī Facebook, TikTok un YouTube platformās. Apsūdzības pastiprināja arī prokrieviskie kanāli populārajā ziņojumapmaiņas lietotnē “Telegram”.

Krievija turpina izmantot kibergrupas, lai "pastiprinātu savus ziņojumus, izmantojot plašsaziņas līdzekļu vietnes un sociālos kanālus, kas ir paredzēti, lai izplatītu šķeltniecisku politisku saturu, inscenētus videoklipus un ar mākslīgo intelektu uzlabotu propagandu," apgalvo “Microsoft”. Vairāk šeit.

Saskaņā ar uzņēmuma novērojumiem, trīs pēdējās vēlēšanās ASV viltus ziņu kampaņas tika mērķētas uz demokrātu kandidātu 90 dienas pirms prezidenta vēlēšanām.

Svarīgākais