Lidmašīnas nolaupīšana ar traģiskām beigām - lidmašīnas ieraksts atklāj pilota rīcību

© Pixabay.com

Iespējams, tas bija viens no briesmīgākajiem brīžiem pilota dzīvē, kad lidmašīna pēkšņi tika nolaupīta, un pilotam nācās spert izmisīgus soļus, lai glābtu dzīvības, raksta “Unilad”.

1996. gada 23. novembrī lidmašīnu, kas devās no Adisabebas (Etiopija) uz Nairobi (Kenija), 20 minūtes pēc pacelšanās mēģināja nolaupīt trīs pasažieri, no kuriem viens piecēlās un skrēja pa eju uz pilotu kabīni, kam sekoja pārējie divi.

Pasažieri varēja dzirdēt, kā viens no vīriešiem liek pilotiem palikt savās vietās, sakot, ka viņam ir bumba,

Nolaupītāji centās pierunāt pilotus mainīt lidmašīnas kursu, liekot lidot uz Austrāliju.

Piloti mēģina ar viņiem strīdēties, uzstājot, ka lidmašīnai nav degvielas tik garam braucienam. Viņš arī piedāvā uzpildīt benzīnu Mombasā, Kenijā, taču nolaupītāji nepiekrita.

Galu galā nolaupīšanas mēģinājums beidzās traģiski - lidmašīnas degvielas tvertnē beidzās degviela un lidmašīna ietriecās Indijas okeānā netālu no Komoru salām.

Lidmašīna ietriecās rifā, nogalinot 125 tajā esošos cilvēkus, tostarp sešus apkalpes locekļus un trīs nolaupītājus. Smagas traumas 38 pasažieri, divi pasažieri guva vieglas traumas, bet četri izglābās neskarti.

Nolaupīšanas laikā melnajā kastē izdevās iemūžināt pilota vārdus un viņa nepārtrauktos mēģinājumus glābt uz klāja esošo cilvēku dzīvības.

42 gadus vecais pilots kapteinis Leuls Abtate mēģināja nodot mierinošu vēstījumu cilvēkiem uz klāja. Viņš teica: "Dāmas un kungi, šeit runā jūsu pilots, mums beidzas degviela, mums vairs nestrādā viens dzinējs, mēs gaidām avārijas nosēšanos, un tas ir viss, ko es varu darīt."

Neskatoties uz nolaupītāju iebildumiem, pilots turpināja ceļu, sakot: “Es jau esmu miris, jo mums vairs nav degvielas. Manas atbildības dēļ vismaz pasažieriem būtu jāzina patiesā situācija."

Neskatoties uz milzīgo upuru skaitu, eksperti avāriju uzskatīja par daļēji veiksmīgu, jo daļa no cilvēkiem izdzīvoja, pateicoties pilota pūlēm.

Svarīgākais