Lietotāji Krievijā sūdzas par problēmām, kas saistītas ar piekļuvi tādiem populārajiem tūlītējiem ziņojumapmaiņas līdzekļiem kā “Telegram”, “WhatsApp” un citiem, raksta "dialog.ua".
Šī ir Krievijas varas iestāžu blokāde, norāda eksperti, skaidrojot to ar uzbrukumiem Krievijas telekomunikāciju operatoriem. Tas tiek darīts uz kara ar Ukrainu fona, palielinot cenzūru.
Problēmas sākās 21. augustā aptuveni pulksten 14.00 un skāra ne tikai tūlītējo ziņojumu apmaiņas vietnes, bet arī tādas vietnes kā “Wikipedia”, “Yandex”, “Vkontakte” un telekomunikāciju operatoru un mobilo banku tehniskā atbalsta dienestus.
Problēmas radušās vismaz 20 servisu darbībā, kurus uzrauga “Downdetector.su”. Nav pieejams arī pakalpojums "Failure.rf", ko parasti izmanto kļūmju izsekošanai.
"Tas parasti notiek, kad viņi ieslēdz tā saukto "anti-mesenger" režīmu," sacīja Krievijas Interneta aizsardzības biedrības direktors Mihails Klimarevs. Pēc viņa teiktā, līdzīgas problēmas radušās arī Dagestānā, Jakutijā un Baškīrijā tur notikušo protestu laikā.
"Man ir pilnīga sajūta, ka kaut kas noticis, bet tagad tas ir jau federālā līmenī," sacīja Klimarevs. Klimarevam nav cita skaidrojuma kā vien Krievijas varas iestāžu rīcība.
"Spriežot pēc mūsu novērojumiem, ietekme ir centralizēta," sacīja “Roskomsvoboda” līdzdibinātājs Sarkiss Darbinjans.
"Acīmredzot “Roskomnadzor” mēģināja bloķēt “Telegram”, un pēc tam “Telegram” bloķēšana satricināja citus “Runet” resursus. Tas notika jau 2018. gadā, tieši tāds pats scenārijs," sacīja “Privacy Accelerator” dibinātājs un “Roskomsvoboda” tehniskais direktors Staņislavs Šakirovs.
Jau jūnijā Krievijas prezidenta preses sekretārs Dmitrijs Peskovs apstiprināja, ka "pretterorisma cīņas" ietvaros Krievija varētu ierobežot “WhatsApp” darbību.