Vannas istaba laika gaitā ir kļuvusi par vienu no svarīgākajām telpām mājoklī, kurā cilvēki ne tikai sakopj savu ķermeni, bet arī vienkopus pulcējas, rītos gatavojoties uz darbu vai vakarā pošoties miegam.
Gustavsberg Zviedrijas produktu grupu vadītājs Matiass Hermansons pamatoti uzskata, ka cilvēka un vannas istabas attiecības ir sarežģītas. Mūsdienās, kad vairumam nav laika uzkopšanas darbiem un tie labprāt vēlas, lai modernizēta tehnika to padara viņu vietā (piemēram, tik iecienītie iRobot), vajadzība pēc tīras un svaigas higiēnas telpas tomēr ir un paliek prioritāte. «Vannas istaba ir funkcionāla vieta mājās, jo tajā vienlaikus tīra zobus, iet uz tualeti, veic rīta dušu, un pašlaik situācija ir tāda, ka vannas istabā cilvēkiem patīk pulcēties. Tu tajā vairs neesi viens, bet gan ar ģimeni.»
Ņemot vērā, ka vannas istabām ir ļoti liela nozīme cilvēka ikdienā, tām ir jābūt funkcionālām, ērtām un jāsniedz labsajūta tās visplašākajā kontekstā. Ir svarīgi, lai tā ne tikai būtu aprīkota ar piemērotu sanitāro tehniku, bet arī izskatītos labi.
Interjera nozīme šajā delikātajā mājokļa telpā ir radusies salīdzinoši nesen, un, kā atklāj Matiass Hermansons, tas ir saistāms ar cilvēku paradumiem. «Ja atskatās uz gadu desmitu vecu pagātni, cilvēkiem nepatika glabāt dvieļus vannas istabā, bet situācija ir mainījusies. Tagad viņiem patīk glabāt rezerves dvieļus un citus produktus, piemēram, kosmētiku,» viņš saka un piebilst, ka šā iemesla dēļ arī mēbeļu izmantošana vannas istabas iekārtojumā ir kļuvusi īpaši svarīga.
Tas, kāds ir interjers, lielākoties ir atkarīgs no tendencēm, un, kā uzsver Matiass Hermansons, tendences ir periodiskas – lietas, kas bijušas pieprasītas, pēc gadiem zūd, lai atkal reiz atgrieztos. Bet vērtība, kas izturējusi dažādu stilu, krāsu, faktūru un materiālu uzvaras gājienus, ir melnā un baltā savienojums. «Tā ir stabila kombinācija, jo cilvēkiem patīk droša un fundamentāla pamatne. Mainot, piemēram, krāsainus aizkarus, tiek mainīta kopējā interjera noskaņa, un, lai to darītu, baltais un melnais vienmēr ir drošs pamats,» Matiass Hermansons atklāj cilvēku paradumus interjera veidošanā, piebilstot, ka īpaši iecienītas krāsas melnbaltā savienojuma atsvaidzināšanai ir dzeltena, sarkana un zaļa. Ņemot vērā, ka vannas istaba ir nozīmīga daļa no interjera, kopējās tendences atspoguļojas arī šajā telpā.
Zaļais dzīvesveids un vēlme ekonomēt ir norma jaunākajai paaudzei, tāpēc arī interjerā ir redzamas atsauces uz dabu, tās krāsām un vēlmi to saudzēt. Vecais tiek kombinēts ar jauno, dabiskais ar cilvēka radīto. Uzsvaru liek uz iespēju ekonomēt patērēto ūdens un enerģijas daudzumu, un šajā ziņā Gustavsberg konkurentu nav. Pateicoties sanitārās tehnikas produktu augstajai kvalitātei un ekonomiskajām sistēmām, Gustavsberg ir atzīta par vienu no kvalitatīvākajām firmas zīmēm, kas neprasa komentārus.
Matiass Hermansons atklāj, ka ir svarīgi produkciju piemērot cilvēku personiskām vajadzībām, tāpēc ikviens Gustavsberg un Villeroy & Boch produkts ir veidots tā, lai katrs to spētu pielāgot tieši sev – ja viņš vēlas karstāku ūdeni, var uzstādīt karstāka ūdens plūsmu vai otrādi. Tas pats attiecas arī uz plūsmu – patērētā daudzuma ekonomēšanai plūsma ir koriģējama, ļaujot ietaupīt līdz pat 40% patērētās enerģijas un gandrīz divas reizes vairāk izlietotā ūdens daudzumu. Produktu vadītājs uzsver, ka galvenais viņu mērķis ir radīt kvalitatīvu preci, kuru izmantojot cilvēks apmierinātu visas funkcionālās un estētiskās vajadzības.
«Cilvēkiem ir jātaupa sava enerģija, un mājai ir jākalpo cilvēkam, nevis cilvēkam – mājai. Ar minimālu piepūli viņam ir jājūtas labi un ērti,» saka Matiass Hermansons, Gustavsberg Zviedrijas produktu grupu vadītājs
TELPA AR RAKSTURU. Šobrīd vannas istabā ir pieejams viss, kas nepieciešams, lai saņemtu pilnīgu labsajūtu. Pat dušas ir radītas no stikla, kas netraucē ģimenes locekļu komunikācijā un ir ērti mazgājamas. Telpa ir izkārtota, lai sniegtu maksimālu komfortu gan tīrot zobus, gan ejot dušā, gan vienkārši ķemmējot vai žāvējot matus. Un vienmēr – piezemētu un drošu krāsu bāzē, ko papildina jau drosmīgāki akcenti un individuāla stila elementi. Lai Gustavsberg produkcijas izvēle nepaliktu garlaicīga vai apnicīga, īpašā Logic kolekcija sniedz iespēju izvēlēties četru veidu krāsas mēbeļu priekšējām durvīm, krānu rokturiem un vannas paneļiem
Mūsdienās ir gluži dabiski sekot līdzi tam, ka ikdienas vajadzībām izmantotie produkti ir ekoloģiski un ekonomiski – atbilstoši zaļajam dzīvesveidam. Tas izpaužas arī interjera veidošanā, produktu un materiālu izvēlē. Cilvēki iecienījuši dabas krāsas un materiālus, variējot pat tik daudz, ka telpa kļūst par sava veida dzīves stila atsauces objektu
MELNBALTĀ savienojums interjerā ir drošs pamats, uz kura izpausties krāsām. Mainot tās pat niecīgās detaļās, piemēram, dvieļos, pārveidojas kopējā interjera noskaņa. Piemēram, zaļā un oranžā krāsa rada dzīvespriecīgu vidi, bet sarkana – kliedzošu un rotaļīgu. Vēl viens savienojums, kas īpaši aktuāls gan ir kļuvis pēdējo gadu laikā, ir dažādo materiālu un faktūru savienojums – metāls ar koku, akmens ar stiklu utt., ne tikai kopējā interjerā, bet arī vannas istabās
VIENUVIET. Cilvēku vannas istabas lietošanas paradumi laika gaitā ir mainījušies no ļoti stingriem līdz familiāriem. Šodien ir svarīgi tajā glabāt pilnīgi visus ar šo telpu saistītos priekšmetus un produktus, neatvēlot tiem vietu citviet mājoklī. Ne tikai rezerves dvieļi un kosmētika, bet pat atsevišķi medikamenti un matu fēni glabājas tiem atvēlētā vietā vannas istabas skapītī. Un, lai tas būtu parocīgi, ražotājs ir parūpējies par ērtu izmantošanu un visām nepieciešamajām niansēm, tai skaitā iebūvētām lampiņām un rozetēm
ĒRTĀKAI TĪRĪŠANAI mēbeles vannas istabā ir pieskrūvētas pie sienas, tādējādi ne tikai ļaujot piekļūt modernās tehnoloģijas tīrīšanas produktiem, bet arī pašiem mājas saimniekiem neliedzot ērti piekļūt līdz šim neērtām un grūti mazgājamām vietām. Kā uzsver Matiass Hermansons, pirmkārt, cilvēkiem nepatīk veltīt laiku tīrīšanai un, otrkārt, lietu, ko apkopt, kļūst aizvien vairāk, jo mēbelējums vannas istabās ir kļuvis par svarīgu un neatņemamu aspektu. Tieši tāpēc Gustavsberg un Villeroy & Boch vērš uzmanību, lai viņu produkcijas lietotāji vēlamo saņemtu augstā kvalitātē, rodot aizvien jaunus risinājumus svaigas un tīras vides gūšanai, ar minimālu cilvēka piepūli tajā
Matiass Hermansons norāda, ka Gustavsberg produkcija tiek radīta, ne tikai sekojot jaunākajām tendencēm un cilvēka vajadzībām, bet arī ņemot vērā iepriekš pieļautās kļūdas, tādējādi soli pa solim tuvinoties pilnībai. Pašlaik aktuāli ir videi draudzīgie un cilvēkam ērti izmantojamie krāni, kas veidoti tā, lai, paceļoti krāna sviru līdz pretestības pozīcijai, būtu nodrošināta komfortabla plūsma un temperatūra mazgāšanai. Savukārt, lai atvērtu pilnu plūsmu, svira ir jāpaceļ augstāk. Temperatūru un plūsmu var mainīt pēc vajadzības
EKOLOĢISKA DOMĀŠANA caurstrāvo visus Gustavsberg un Villeroy & Boch produktus, jo cilvēkiem ir svarīga saskarsme ar ārējo vidi. «Cilvēki atgriežas pie dabas, jo vairs nav noslēpums, ka tai tiek nodarīts pāri lielos apmēros. Ir saprotams, ka šodienā apkārtējie domā par dabu un produkti vai interjera priekšmeti, vai pats interjers, ko cilvēks izvēlas, ir veids, kā viņš pasaulei un apkārtējiem pasaka – es esmu zaļš!» ir pārliecināts Matiass Hermansons