Aizkaru plīvurs un rožu siena interjerā

© F64

Viesnīca MaMa Jūrmalā ir vieta, kur telpu interjerā sastopas ikdienišķs praktiskums ar pārsteidzošu gaisīgumu un atmosfērā jaušamu svētku noskaņu.

Tās līdzīpašniece Ilze Kikste Zandere teic, ka viņas uzņēmējdarbības augstākais mērķis ir sniegt klientiem izcilu servisu – un vides dizains ir viens no svarīgākajiem komponentiem, kas veicina viesu labsajūtu un vēlmi atgriezties mājīgajās telpās.

«MaMa ir mūsu ģimenes uzņēmums. Mēs šeit esam trīs sievietes – es, mana mamma Ilze Kikste un māsa Daiga Stabulniece. Līdz ar to arī šī vieta ir veidota vieglos, gaisīgos toņos, maiga un sievišķīga, kas dizainiski paplašina diezgan šaurās telpas,» stāsta Ilze. Lai kultivētu sievišķo tēlu, par viesnīcas simbolu saimnieces izraudzījušās Ādama un Ievas stāstu, kas vietumis rotā arī viesnīcas sienu dizainu, bet auglības simbols ābols ir redzams katrā numuriņā, kur tam atvēlēta goda vieta. To papildina arī kaisles vēstneses asins sarkanas rozes – tām restorāna zālē izveidota pat speciāla marmora siena.

Ideja par viesnīcas izveidi radās Ilzes mammai: «Viņa ir jūrmalniece, kādu laiku dzīvojusi Rīgā, bet tomēr sapņoja par atgriešanos Jūrmalā. Tad mēs šeit iegādājāmies māju, kurā paši dzīvojām, bet kādu daļu vasarā izīrējām atpūtniekiem. Vēlāk kopīgi nospriedām, ka ēkas izdevīgā atrašanās vieta ir ļoti piemērota uzņēmējdarbībai.»

Lai viesnīcu padarītu par tādu, kādu mēs to redzam šodien, saimniecēm palīdzējuši arhitekti Ilona un Aivars Pētersoni un dizainere Inita Plēsuma. «Mums visai ģimenei kopā bija daudz dažādu ideju un vīziju, kā visu veidot. Ļoti daudz ko esam nošpikojuši, ceļojot pa pasauli, redzot, kā šāda tipa viesnīcas tiek veidotas citur. Interesanti risinājumi ir aizgūti arī no slavenā dizainera Filipa Starka, piemēram, šķības gultas, spoguļi pie griestiem un citas šeit redzamās nianses,» Ilze uzskaita viesnīcā redzamās neparastās interjera detaļas. Viņa atzīst, ka, ņemot vērā profesionāļu ieteiktos risinājumus, izdevies īstenot sākotnējo ieceri par vizuāli paplašinātām gaišām telpām ar metāliskām un stiklotām detaļām, kas rada gaisīgu efektu.

Gandrīz visas viesnīcā redzamās mēbeles gan numuriņos, gan restorāna zālēs ir gatavotas pēc pasūtījuma kādā firmā Lietuvā. «Lustras, svečturi un citi dizaina priekšmeti pirkti Vācijā, kā arī Latvijas interjera veikalos, piemēram, salonā Siena,» stāsta saimniece. «Kopā pie mums ir septiņi numuriņi, no kuriem četri ir divvietīgi, bet atlikušie trīs ir apartamenti ar virtuvītēm. Visi numuriņi veidoti līdzīgā stilā, atšķiras vien mēbeļu izvietojums un kādas sīkas detaļas, kā arī telpas platība,» viņa iepazīstina ar viesnīcu. Iepriekš neredzēta ir arī numuriņu numerācijas kārtība: «Mums ir skaitļi no 111 līdz 999, lai radītu ilūziju, ka kopā mūsu viesnīcā ir 999 numuriņi. Nav vienīgi 444, kas japāņiem skaitās slikts skaitlis un, protams, 666.»

Kā daudzas Jūrmalas centra ēkas, arī šī vecā māja vēl pirms atjaunošanas skaitījās kultūrvēsturisks piemineklis, kas remontu laikā vismaz no ārpuses bija jāsaglabā tāda, kāda tā bija, tādēļ teju katrā telpā var redzēt slīpas sienas un griestus, kas patiesībā ir par efektu padarītas jumta konstrukcijas. Tostarp ēkas pievienotā vērtība ir jumta terase, no kuras paveras plašs skats pār Jūrmalu un kur vasarā var ļauties saules peldēm, neizejot no atpūtas vietas.

Šodien, kad viesnīca aktīvi uzņēmusi apmeklētājus jau vairākus gadus un arvien turpina zelt, Ilze teic: «Pašlaik galvenais mērķis ir nemainīt neko uz slikto pusi – turpināt uzturēt tikpat labu servisa līmeni kā līdz šim. Mēs gribam, lai cilvēks aiziet ar sajūtu, ka viņa vēlmes ir izpildītas».

«Pirmajā stāvā grīdu klāj koka parkets. Vēlējāmies, lai tas ir īsts un pamatīgs. Šī restorāna zāle svinībās parasti tiek izmantota dejām, tādēļ šis grīdas segums ir piemērots,» stāsta Ilze.

SAGLABĀJOT SENATNĪGUMU. «Kā daudzas Jūrmalas centra ēkas, arī šī vecā māja vēl pirms atjaunošanas skaitījās kultūrvēsturisks piemineklis, kas remontu laikā vismaz no ārpuses bija jāsaglabā tāda, kāda tā bija,» ēkas nozīmi pilsētas kultūrvidē raksturo Ilze.

KAISLES VĒSTNESES – rozes – stāsta par sievišķību un papildina arī vietumis manāmo Ādama un Ievas tēlu.

ROŽU SIENA. Ideju par rožu sienu viesnīcas pirmajā stāvā saimnieces aizguvušas Lasvegasā, kur līdzīga bijusi izveidota no orhidejām. Šeit krēmkrāsas marmora sienā iestrādāti koši sarkani mākslīgie rožu ziedi, kas apzināti piemeklēti tādi, kas izskatās gandrīz kā īsti

ALLAŽ KLĀTI GALDI. MaMa pastāvīgie klienti nereti iegriežas viesnīcas restorānā tikai, lai smalki pavakariņotu, tādēļ augstas klases galda klājums un serviss netiek aizmirsts pat gluži ikdienišķā dienā

ARISTOKRĀTISKI. Tāpat kā lielākā daļa citu mēbeļu, arī pirmajā stāvā novietotie mīkstie dīvāni un pufi, kā arī īpaši tapsētā siena ir pasūtījums no kaimiņvalsts Lietuvas. Violetie toņi duetā ar interesanto apdares tehniku piešķir ierasti gaišajai telpai aristokrātiskumu

ZĀLĀJS PIE GRIESTIEM. Pirmā stāva labierīcībās, paverot skatienu augšup, var redzēt pavisam neierastu ainu – no griestiem dīgst zāle. Šo neparasto un mazliet amizanto ideju saimniecēm ieteikusi dizainere Inita Plēsuma

SIMBOLS. Par vienu no viesnīcas simboliem izraudzīts mūžīgais auglības simbols ābols. Tā kā drošības apsvērumu dēļ telpās aizliegts dedzināt sveces, īpašos, stilizētos svečturos ievietoti āboli

IERASTIES SVĒTKOS. Interesanti, ka, pārkāpjot viesnīcas slieksni, atnācējs uzreiz nokļūst svētku noskaņas pielietajā restorāna zālē – MaMa īpaša ar to, ka šeit nav ierasto foajē un recepcijas lete neuzkrītoši noslēpusies aiz bāra zonas

«APARTAMENTI no pārējiem numuriņiem atšķiras ar to, ka tajos ir izvelkami dīvāni, lai varētu palikt vairāki cilvēki, un mazas virtuvītes ar trauku mašīnu, plīti un citām sadzīvē nepieciešamām lietām,» Ilze stāsta. Sadzīves tehnika un citi ikdienišķi nieki noslēpti aiz baltām, glancētām virsmām, kas automātiski rada telpā tīrības sajūtu

PIRMATNĪGĀ TĒLS. Viscaur mūsdienīgajās telpās kā stila akcents iemājo pirmatnējais Viņa un Viņas tēls – tas apcerēts arī viesnīcas sapņainajā teikā: «Viņu sapņi par laimīgu dzīvi, kur māte ir noteicēja, bērni un dzīvnieki tiek lutināti, bet vīrietis gādā par to, lai šī idille nekad nebeigtos»

MĪLUĻA PORTRETS. «Tā bija mūsu ideja, ko aizguvām no jau minētā dizainera Filipa Starka. Viens no viņa darbiem ir restorāns, kur uz krēslu atzveltnēm izveidoti suņa portreti un darbinieku sejas. Mums nejauši sakrita tā, ka, atklājot viesnīcu, iegādājāmies arī suni, tāpēc nolēmām arī viņu iekļaut dizainā. No tā savukārt izriet tas, ka, tā kā viņš šeit ir redzams, nolēmām izveidot restorānam arī speciālu suņu ēdienkarti,» viesnīcas līdzīpašniece Ilze pastāsta par neparasto ideju iekļaut telpu dizainā arī ģimenes mīluļa Džeka Rasela terjera Šiko pievilcīgo portretu

TAPSĒJUMS. Par MaMa interjera firmas zīmi var saukt no baltas ādas veidotos tapsējumus, kas redzami gan gultu galvgaļos, gan durvju apdarē, gan vietām arī uz sienām un griestiem. Šāds dizaina elements izskatās interesanti un bagātīgi, kā arī nodrošina skaņas izolāciju

AIZ AIZKARU PLĪVURA. «Mums šeit ir maza vieta, tādēļ bija svarīgi iekārtot numuriņus tā, lai pietiktu vietas visām svarīgajām mēbelēm. Piemēram, skapis, mūsuprāt, viesnīcā ir ļoti nefunkcionāla lieta, jo to, nakšņojot vienu vai divas naktis, reti kad izmanto. Tāpēc mēs pat neizskatījām tādu variantu kā skapju iegādi. Tam izveidota speciāla brīva zona, kas aizklāta ar viegli caurspīdīgiem gaišiem aizkariem, kas vajadzības gadījumā noslēpj nevēlamo, tajā pašā laikā padarot telpu gaišu un romantisku,» pamato viesnīcas līdzīpašniece

EROTISKĀS PUĶES. «Visi numuriņi veidoti līdzīgā stilā, atšķiras vien mēbeļu izvietojums un kādas sīkas detaļas, kā arī telpas platība,» Ilze iepazīstina ar gaišajām telpām. Katrā numuriņā pie griestiem virs gultas vietu atradušas Valda Ošiņa fotogrāfijas Erotiskās puķes, kas izdrukātas uz auduma

LINOLEJS VANNASISTABĀ. Vienā no apartamentu numuriņiem vannasistabā ievietota vanna, kas nodrošina papildu komfortu. «Dizainere bija iecerējusi vannasistabā ieklāt linoleju, mēs piekritām un tagad esam ļoti apmierināti. Tas ir viegli kopjams un neslīd,» priecājas saimniece

JAUNLAULĀTAJIEM. Šis ir populārākais jaunlaulāto numuriņš – iespējams, tāpēc, ka tas atrodas mansardā, un šis arī ir vienīgais numuriņš, kurā ir vanna. Griestos redzamie ornamenti izveidoti ar brīdinājuma nolūku, jo griesti ir slīpi un zemi, un pašas esam pārliecinājušās, ka nejauši sanāk sasist galvu, tādēļ izdomājām šādu risinājumu, lai slīpā siena būtu pamanāmāka

GREZNI. Saimnieču iecerēto gaisīgo noskaņu telpām piešķir greznas kristāla lustras. Daudzas no tām iegādātas salonā Siena, bet citas atvestas no Vācijas interjera veikaliem

Svarīgākais