Rīdzinieku Olgas un Aleksandra atklāsme par fenšui eksistenci, pausto filozofiju un lietojumu dzīvē nav nejauša. Privātmāja, kurā jaunā ģimene dzīvo salīdzinoši nesen, viņiem ir jau trešā dzīvesvieta.
Ņemot palīgā profesionāla fenšui konsultanta un dizaineru padomus par harmoniskas vides radīšanas principiem, mājvieta apzināti iekārtota, vadoties pēc Senās Ķīnas mācības.
«Abi ar vīru esam pilsētnieki. Gan viens, gan otrs dzimuši un izauguši Rīgā, neko citu, izņemot asfaltu un dzīvošanu daudzdzīvokļu nama dzīvokļa šaurībā neesam pazinuši. Vīrs par savu privātmāju, izrādās, ir sapņojis jau sen, savukārt man vienmēr ir gribējies suni. Nu, dzīvojot ārpus pilsētas, piepildījušies mūsu abu lielākie sapņi – ir gan māja, gan suns. Spēju novērtēt, ko nozīmē dzīvot savā mājā, tāpēc atgriezties pilsētā vairs negribētu,» saka Olga. Jaunā sieviete izvēli par dzīvošanu ārpus Rīgas pamato ar to, ka viņu galvenais priekšnoteikums bijis: mājai, ja to reiz būvē, jāatrodas iespējami tuvu pilsētai, tās piedāvātajām komunikācijām un iespējām. «Nepieciešamas tikai 20 minūtes, lai ar automašīnu nokļūtu pilsētas centrā.»
Jautāta par fenšui nozīmi mājokļa iekārtošanā, saimniece teic: «Ar Lindu Meškovu esam pazīstamas jau sen. Zināju, ka Linda nopietni nodarbojas ar klasiskā fenšui izzināšanu un tā izmantošanu praksē. Zināju, ka viņai ir savs Skolotājs, ka viņa daudzus gadus brauc uz Kanādu un ļoti nopietni studē šo seno ķīniešu mācību. Reiz, nejauši satiekoties, uzaicināju Lindu ciemos un, paklausot viņas (it kā starp citu) ieteiktajiem padomiem, veicu dažus pārkārtojumus mūsu Pļavnieku dzīvokļa interjerā. Ja pirms tam biju palikusi bez darba, arī citas problēmas sarežģīja mūsu dzīvi, tad drīz pēc mājas pārkārtošanas atkal atradu darbu, viss, kas bija sarežģījies, arī nokārtojās. Sagadīšanās? Varbūt. Pēc laika Pļavnieku dzīvokli pārdevām un Purvciemā iegādājāmies citu, labāku un plašāku. To iekārtojot, par fenšui nozīmi piedomāju apzināti un aicināju Lindu vēlreiz par konsultanti. Mums tur klājās ļoti labi, taču drīz vien parādījās Mārupes variants.» Māju ceļot, fenšui konsultante bijusi klāt jau sākotnējā būvniecības gaitā. Saimnieki atklāj, ka Linda sēdējusi gan būvbedrē, gan kāpelējusi pa stalažām un pat iejaukusies jau izstrādātā ēkas projekta celtniecības procesā, liekot celtniekiem mainīt dažu telpu izvietojuma plānu un kanalizācijas cauruļu atrašanos. Veikusi sev vien saprotamus mērījumus, aprēķinus un katras vietas analīzi, kopā ar Olgu meklējusi katras telpas vislabāko un visoptimālāko atrašanās vietu. Lai realizētu saimnieku vēlmi par mājīgu un harmonisku dzīves telpu un maksimāli izpildītu visus konsultanta dotos vadošos norādījumus atbilstoši klasiskās fenšui sistēmas principiem, reizē ar celtniekiem strādājusi arī interjera dizainere. «Dizainera darbu pie interjera izveides fenšui konsultanta ieteikumi atviegloja, taču katrai no piecām stihijām atbilstošais krāsu gammas lietojums visu diezgan būtiski ierobežoja,» konstatē Olga un neslēpj: bijušas arī situācijas, kad viņas iekšējās sajūtas tomēr nav saskanējušas ne ar Lindas ieteikumiem, ne ar dizaineres piedāvātajiem variantiem. Tad meklēts un atrasts visus argumentus apmierinošs kompromiss.
VIESISTABA. Viena no mīļākajām pulcēšanās vietām, kur visa ģimene, mājdzīvniekus ieskaitot, sanāk vienkopus. Caur viesistabas logiem telpā ieplūst ļoti pozitīva šīs divdesmitgades valdošā enerģija. Lielie un smagie dīvāni, kas plašo telpu sadala atsevišķās viesistabas un ēdamistabas zonās, simbolizē ģimenes tradīciju stabilitāti. Te, tāpat kā visās pirmā stāva telpās, interjers veidots vienotā smilšu un šokolādes krāsu gammā, kas ideāli iet kopā ar dekoratīvajiem ķieģeļiem. Tie izmantoti sienu fragmentu noformēšanai arī gaitenī un virtuvē un rada patīkamu vienotības un stabilitātes sajūtu. Uguns stihiju telpā ienes ķiršsarkano aizkaru tekstilijas, dekoratīvie spilveni, ķeblītis un sarkanu rožu fotogrāfijas pie sienām.
NIŠA GRĀMATĀM. Nišā starp kamīnu un sienu ievietotie plaukti domāti grāmatu, fotoalbumu un citu lietu novietošanai un ērtai pārlūkošanai.
DURVIS KAĶIM. Durvīs, aiz kurām atrodas neliela palīgtelpa, ierīkota īpaša eja visu mīlulim Gaļafam, Kornvolas reksa šķirnes kaķim.
BEŅĶĪTIS. Ērts sēžamais, kura sarkanais pārvalks veic Uguns stihiju veicinoša elementa funkciju.
ROZES FOTOGRĀFIJĀS. Fenšui aprēķini rāda, ka šajā mājā vajag daudz Uguns. Uguns nevaldāmo dabu vislabāk atspoguļo tieši rozes.
PRIEKŠNAMS. Tur atrodas ne visai labvēlīga zvaigzne, kuras enerģija var radīt zaudējumus. Fenšui iesaka «dumpinieku mierināt ar uguni». «Kad mazās telpas griestus vēlējos nokrāsot tumši sarkanā krāsā, celtnieki par mani smējās,» atceras Olga. Netradicionālā griestu krāsa tomēr ir neuzkrītoša un acīs nekož.
VIRTUVE. Virtuve iekārtota, vadoties pēc saimnieces vēlmēm un dizaineres ieteikuma: kāpēc gan plašās telpas vidū nenovietot elektrisko plīti, darba virsmu un bāra leti, kur ērti pabrokastot. Fenšui šajā zonā nav īsti labvēlīgs, jo var radīt vēlmi dominēt, tāpēc, lai nevēlamo enerģiju koriģētu, izmantoti zelta akcenti: krūzītes ar zelta rokturīšiem, apzeltīta skudra uz palodzes, rāmītis rozes attēlam. «Naudas kokam kā īpašam veiksmes un bagātības piesaistītājam gan neticu, augs ir dāvana, kuram vieta atradās tieši uz virtuves palodzes.».
ĒDAMISTABAS ZONA. «Vieta, kur novietots masīvs galds, gan pēc projekta, gan pēc fenšui atvēlēta ēdamistabas zonai, jo te valda ļoti interesantu zvaigžņu radītas enerģijas. Caur vienu logu telpā ienāk zvaigzne (tāda pati ir arī bērnu istabā), kas veicina koncentrēšanos un visa jaunā apguvi, tāpēc pie šī galda kopā ar vecāko dēlu pildām viņam uzdotos mājas darbus. Caur otru logu telpā ienāk zvaigzne, kurai patīk sacensība un attiecību noskaidrošana. Pēc idejas mums bez iemesla vajadzētu strīdēties, taču fenšui šo situāciju piedāvā risināt, spēlējot dažādas azartspēles. Vīrs ar dēlu pie lielā galda spēlē šahu un Monopolu, mēs kādreiz uzspēlējam kārtis,» saka Olga.
GUĻAMISTABA. Šajā telpā esošajai enerģētikai nepiečiešama gaiša pasteļu un zemes gamma, uguns akcentus izmantojot tikai logam. Saskaņā ar fenšui, vecākiem jāiekārtojas mājas labākajā telpā, lai ar dzīvesprieku varētu uzņemties bērnu audzināšanu.
ROZES UZ SIENAS. Pērkot grāmatnīcā zīmuļus, Olga nejauši ieraudzījusi dekoratīvas sienas uzlīmes ar rožu motīvu. Guļamistabā, kur visu laiku bijis par maz Uguns stihijas klātbūtnes, tagad rasts risinājums.
KĀPNES. Fenšui paredz, ka šajā kāpņu zonā nepieciešami Uguns stihiju simbolizējoši akcenti. Te Olga iecerējusi turpināt savu sarkano rožu fotogrāfiju sēriju. Kamēr bildes top, korekcijas funkciju pilda sarkanas sveces.
MAZĀ VIESISTABA. Nelielā telpa otrajā stāvā starp pieaugušo guļamistabu un bērnistabu iesaukta par mazo viesistabu. Tā atrodas tieši virs palīgtelpas, kurā glabājas ikdienā nevajadzīgas lietas. Šajā vietā ļauta vaļa Uguns stihijai, spilgtus akcentus radot ar oranžām lampām, sarkaniem krēsliem un aizkariem.
BĒRNISTABAS ODZIŅAS. Bērnu istabā pie loga radīta zona mācībām, jo caur logu nāk zvaigzne, kas veicina jaunā apguves procesus. Lai šī aktīvā enerģija netraucētu atpūsties, izveidota speciāla siena zilā krāsā. Krāsa nav nejauša – tā mazina citu telpā mītošo zvaigžņu negatīvo ietekmi. Iebūvētā skapja bīdāmās organiskā stikla durvis visā augstumā rotā atraktīva mazā Vladimira fantāziju rosinoša ainava – viļņos peldoša buru laiva. Telpu zonās sadala starpsiena, kurā iestrādāti gaišzili stikla mozaīkas lodziņi. Sudraba krāsas gaismekļi, kas asociējas ar Metāla stihiju, ir regulējami. Katru no četrām lampām iespējams pagriezt vajadzīgajā virzienā, tā regulējot gaismas intensitāti telpā.
VANNAS ISTABA, TUALETE. Vannas istaba, kas apvienota vienā telpā ar tualeti, nav dzīvojamā telpa. Tās fenšui mājas iedzīvotājus tik būtiski neietekmē, tāpēc saimniece šo vietu iekārtojusi sev tīkamā toņu gammā. «Pie Lindas precizēju, kur var atrasties atklāts ūdens. Vietā, kur atrodas pods, nedrīkstēja likt dušas kabīni, jo ūdens enerģija traucētu mierīgajai uguns zvaigznei, kas atrodas šajā stūrī, savukārt podā esošais ūdens ir slēgts ar vāku,» skaidro Olga.