DiaMed nosaukums līdz šim vairāk bija pazīstams cilvēkiem, kuriem šajā magnētiskās rezonanses centrā tika veikti izmeklējumi. Tagad izveidota arī DiaMed ķirurģijas klīnika, līdz ar to pacienti var turp doties ne tikai uz diagnostiku, bet daudzos gadījumos turpat saņemt arī ārstēšanu. Šāds solis ir likumsakarīgs gan no pacientu, gan no ārstu viedokļa.
«Kad magnētiskās rezonanses centrs jau bija zināmu laiku darbojies, mēs sapratām, ka ir izveidojusies savdabīga situācija: pacienti, kurus mēs izmeklējam ar modernām tehnoloģijām un nosakām precīzu diagnozi, saņem diagnostikas rezultātus un jautā, kur tālāk iet ārstēties, bet mums būtībā jāsaka – meklējiet paši,» stāsta DiaMed medicīnas direktors, radiologs – diagnosts Kārlis Kupčs. «Liela daļa pacientu izteicās, ka vēlētos, lai viņiem tepat piedāvātu arī tālāko ārstēšanu.» Šī ideja DiaMed kolektīvam laiku pa laikam par sevi atgādināja, tās īstenošanā tika ieguldīts daudz enerģijas, un nu jaunā klīnika ir atklāta.
Reklāmraksts tapis sadarbībā ar klīniku DiaMed
AR SAPRATNI PRET PACIENTU. «Ja ārstam pēc tam, kad viņš ir pacientu konsultējis, izmeklējis un noskaidrojis slimības diagnozi, nākas paziņot – operācijas vai citas tālākās ārstēšanās iespējas meklējiet paši, vienmēr kļūst smagi ap sirdi: cilvēks gaida mūsu palīdzību, bet viņam nākas ar savām sāpēm iet kaut kur citur,» atzīst klīnikas idejas autors un vadītājs, neiroķirurgs, habilitētais medicīnas doktors un profesors Igors Aksiks. «Mēs esam izveidojuši klīniku ar dienas stacionāru, kur varam sniegt pacientam palīdzību jau tūlīt. Varam veikt dažādu veidu atsāpināšanu, blokādes, medikamentu speciālu ievadīšanu, tad pacients var pagulēt un pēc kādām stundām doties projām, juzdamies jau daudz labāk.
Tehnoloģijas, kas ir mūsu rīcībā, paver iespēju efektīvi palīdzēt, liekot akcentu uz minimāli invazīvu ārstēšanu, un ļauj attīstīt jaunās metodes. Mūsu klīnikā pēc konsultācijas un palīdzības var vērsties cilvēki, kuriem sāp mugura – tiksim skaidrībā par problēmu cēloni un smaguma pakāpi un piedāvāsim modernu, maksimāli ātru un efektīvu palīdzību, kāda viņam būs indicēta un kādai pacients konkrētajā brīdī būs gatavs. Mēs ievērojam pacienta intereses un respektējam to, ka ne visi vēlas operāciju, kas tomēr prasa zināmu darbnespējas laiku, turklāt ne vienmēr ir noteikti vajadzīga. Operācija ir pēdējais risinājums, bet pastāv arī citas modernas alternatīvas metodes, kas saistītas ar mazāku iejaukšanos. Tās problēmu pilnībā neizārstē, tomēr sniedz ātru atvieglojumu un pacients otrā dienā jau var strādāt. Piemēram, nesen pēc palīdzības ieradās kāds tālbraucējs šoferis, kuram ļoti sāpēja mugura, bet nākamajā rītā bija obligāti jādodas reisā. Veicām blokādi, pacients vairākas stundas pagulēja palātā un atguva darbaspējas.
Varbūt šīs metodes palīdzēs vispār nenonākt līdz operācijai, jo sevišķi, ja viss notikušais motivēs cilvēku pārvērtēt savu dzīvesveidu un viņš vairs sevi netraumēs.».
PALĀTĀS, kur pacienti pavada ilgāku vai īsāku laiku, ir nodrošināti komfortabli apstākļi, kādus diemžēl nevar piedāvāt valsts klīnikas. Pacientu rīcībā ir televīzija un bezvadu internets, bet pats galvenais – šeit valda miers un klusums. «Pacientam ir ļoti svarīgi, lai nervu sistēma būtu mierīga, jo arī tas ārstē pats par sevi,» teic I. Aksiks