Piektdiena, 26.aprīlis

redeem Alīna, Rūsiņš, Sandris

arrow_right_alt Māja

Interesanti: kādi ir Latvijas iedzīvotāju kopā ēšanas paradumi

© Dmitrijs Suļžics /F64

Paēdis cilvēks ir laimīgs cilvēks - ne velti lielākajai daļai cilvēku acis iemirdzēsies, kad kāds sāks runāt par ēdienu vai degunā tiks sajusta kāda garduma smarža. Ikdienišķo ēšanas rituālu vienmēr cenšamies padarīt pēc iespējas mājīgāku un sirdij tuvāku, gan izvēloties, ko gatavot, gan kur ēst, gan ar ko kopā to darīt. Coca-Cola veiktajā pētījumā atklājas, kādi ir Latvijas iedzīvotāju paradumi, ēdienreizes baudot kopā ar saviem mīļajiem.

Lai arī liela daļa aptaujāto atzīmējuši, ka kopīgās maltītēs ar saviem mīļajiem labprāt izvēlētos baudīt vienkārši “garšīgu ēdienu” vai gaļas ēdienus, iedzīvotāju ēdienkarte ir gana daudzveidīga.

Aptaujā atklājas, ka kartupeļu ēdienus vislabprātāk izvēlas jaunieši vecumā no 18-29 gadiem, bet picai un suši priekšroku dod iedzīvotāji vecumā no 30-39 gadiem. Savukārt jūras produktus vairāk iecienījuši ir aptaujātie vecumā no 40-49, bet zivju ēdienus un zupas vislabprātāk izvēlas 50-60 gadu veci iedzīvotāji.

Tāpat atklājas, ka vīrieši daudz biežāk dod priekšroku karbonādēm, kotletēm un grillētai gaļai nekā sievietes, bet ēst mājās gatavotus ēdienus daudz labprātāk izvēlas trīsreiz vairāk sieviešu, kā vīriešu. Visaktīvāk savas maltītes gatavo mājās tieši jaunieši vecumā no 18-29 gadiem, liecina aptaujas dati.

Tāpat atklājas, kurš ir iecienītākais laiks, kad iedzīvotāji vislabprātāk ieturas ar saviem tuvākajiem. Lai gan vienlīdz populāri ir kopā ar mīļajiem ēst brīvdienu pusdienlaikā (40%), brīvdienu vakariņās (39%), kā arī brīvdienu brokastīs (35%), vislabprātāk iedzīvotāji bauda ēdienu kopā ar sev tuvākajiem tieši svētku dienās (42%). Tāpat trešā daļa jeb 34% respondentu precizē, ka vislabprātāk to dara tieši dzimšanas dienās. Darba dienās, savukārt, kopīgās vakariņās labprāt dodas trešā daļa jeb 34%, bet visnelabprātāk satikties kopīgā maltītē iedzīvotāji izvēlēsies darba dienu rītos un pusdienlaikā - attiecīgi 8 un 6%.