\\Māja

Aptauja: Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju pievērš uzmanību maizes sastāvam

 
©Ģirts Ozoliņš/ F64 Photo Ageny

Vairākums (71 %) Latvijas iedzīvotāju, veikalā izvēloties maizi, pievērš uzmanību tās sastāvam, liecina "Latvijas Maiznieks" aptauja, kas organizēta sadarbībā ar pētījumu centru "Norstat". Turklāt 46 % iedzīvotāju ir būtiski, lai izvēlētā maize sastāvētu no dabiskām izejvielām.

Visbūtiskākais aspekts, izvēloties maizi, Latvijas iedzīvotājiem ir tās veids (graudu, kliju u.c.) - to kā prioritāti norādīja 56 % aptaujāto. Otrajā vietā ir maizes sastāvs jeb būtiski, lai tā ražota no dabiskām sastāvdaļām (46 %), bet trešais būtiskākais faktors ir izcelsmes valsts, ko kā prioritāti izcēla katrs ceturtais respondents (25 %).

Aptauja rāda, ka iedzīvotāji arvien mazāk uzmanības pievērš maizes cenai. Ja šā gada pavasarī veiktajā aptaujā cenu kā būtisku maizes izvēles faktoru norādīja vairāk nekā puse aptaujāto, tad šā gada rudenī veiktās aptaujas rezultāti rāda, ka cenu kā svarīgu maizes izvēlē vērtē vien 20 % aptaujāto.

"Arī paši redzam, ka pieprasījumu maizes tirgū pašlaik diktē produkta veids un sastāvs. Cilvēki grib mūsmājās ražotu produktu, un pieprasītas ir maizes ar graudiem un sēklām. Iedzīvotāju vēlmes ņemam vērā, tāpēc nupat esam atklājuši jaunu maizes sēriju "Latvijas Graudu maize", kas bagāta ar sēklām un graudiem, tostarp diedzētiem. Diedzēti graudi ir veselīgi, satur daudz vērtīgu uzturvielu un piedod maizei saldenumu, ļaujot patērēt daudz mazāk cukura tās ražošanā," stāsta "Latvijas Maiznieks" valdes loceklis Māris Daude.

Vairums aptaujāto (64 %), izvēloties pārtikas produktus, pievērš uzmanību tam, lai tie būtu veselīgi. Tostarp 13 % atzina, ka šim aspektam uzmanību pievērš ļoti lielā mērā, bet 51 % - drīzāk lielā mērā.

Sievietes veselīgai pārtikai dod priekšroku biežāk nekā vīrieši. Ja dāmu vidū tam, vai produkts ir veselīgs, uzmanību pievērš 71 %, tad kungu vidū - 56 %.

Aptauja tika organizēta tiešsaistē, šā gada septembrī aptaujājot vairāk nekā 500 iedzīvotāju 18 - 74 gadu vecumā. To veica pētījumu centrs "Norstat" pēc "Latvijas Maiznieks" pasūtījuma.

 

Abonē