Kā liecina Starptautiskās Kafijas organizācijas dati 2018. gadā ir bijis rekordliels kafijas patēriņš - pārdošanas pieaugums + 4.8% Zīmīga tendence – īpaša uzmanība produktiem ar marķējuma zīmi “100% Ilgtspējīga kafija. Pārbaudīts.”. Tāpat konstatēts, ka ar šā dzēriena lietošanu mūsdienu urbānajā vidē saistīti jauni kultūrvides trendi un sabiedriskas aktivitātes.
Pēdējos gados pasaulē kafiju lieto ne tikai vairāk, bet arī izvēlīgāk. Starptautiskās Kafijas organizācijas pētījumi liecina, ka kafijas lietotāji ir kļuvuši izglītotāki un atbildīgāki, dodot priekšroku kvalitātei, pat ja šā dzēriena cena ir augstāka. Par neapšaubāmas kvalitātes zīmi ir kļuvis marķējums “100% Ilgtspējīga kafija. Pārbaudīts.”, kas nozīmē, ka uzmanība tiek pievērsta kafijas izcelsmei un audzētavām, audzēšanas metodei (ietver arī vides aizsardzību) un sociālo, ekonomisko atbildību par audzēšanas procesā iesaistītajiem cilvēkiem.
Pasaulē 100% ilgstspējīgu kafiju nodrošina tikai dažas lielās kompānijas Nespresso, Paulig un Starbucks.
Lai arī joprojām nepārspēti kafijas dzērāji ir somi - vidēji 12.1 kg uz cilvēku gadā, arī Baltijā tās patēriņš ar katru gadu pieaug. Līderi pagaidām ir lietuvieši 5. 9 kg, igauņi 5, 8 kg. Latvijā vidēji viens iedzīvotājs paterē 4, 1 kg kafijas gadā.