Pēc stindzinošās ziemas Latvijā sagaidīta neparasti karsta vasara, kas atpūtniekus tā vien vilina doties pie dabas. Dažādos izbraucienos automašīna ir ērts un uzticams sabiedrotais, tomēr jāņem vērā, ka svelme var nodarīt skādi auto, kā arī karsti laikapstākļi var ietekmēt pārvietošanās drošību. Ar praktiskiem padomiem, ko, sēžoties pie stūres karstā laikā, īpaši ieteicams ņemt vērā jauniem, mazāk pieredzējušiem šoferiem, dalās “Volkswagen Komerctransports” pārstāvji.
To, ka ziemā braukt ar vasaras riepām, ir pārgalvība, visticamāk, būs iegaumējusi lielākā daļa autovadītāju. Taču arī vasarā nevajadzētu doties ceļā ar ziemas riepām! Varētu šķist, ka vasara būs īstais laiks, kad līdz galam nolietot jau palietotās ziemas riepas, taču to nekādā gadījumā nevajadzētu darīt - ziemas riepās nav iestrādātas rievas, kas paredzētas ūdens novadīšanai lietus gadījumā. Tas var beigties ar akvaplanēšanu, turklāt ziemas riepas vasarā nenodrošinās pietiekamu saķeri ar asfaltu!
Lai arī lielākais autovadītāja bieds ir apledojušie ceļi ziemā, jāatceras, ka arī vasaras saulē uzkarsis asfalts ir ne mazāk bīstams un slidens. Jābūt uzmanīgam arī lietus gadījumā, jo pēc tā uz asfalta izveidojas eļļainas nogulsnes, kas tāpat padara ceļu slidenu.
Domājams, ka ikvienam ir gadījies redzēt ceļa malā piestājušu, pārkarsušu auto ar kūpošu dzinēju. Lai šādas situācijas nepieļautu, ieteicams jau iepriekš pārliecināties par dzinēja stāvokli, ņemot vērā, ka karsts laiks var veicināt tā pārkaršanu. Ir vērts servisā veikt auto apskati, pārliecinoties, vai radiators ir iztīrīts no putekļiem u.c. svešķermeņiem, un netiek traucēts dzesēšanas process, tāpat noteikti jāpārliecinās, vai termostats un dzesēšanas sistēmas sūknis ir darba kārtībā. Nedrīkst aizmirst arī par dzesēšanas šķidrumu - jānodrošina, ka tas ir pietiekamā daudzumā. Nekādā gadījumā dzesēšanas šķidruma vietā nedrīkst izmantot ūdeni - tas nenodrošinās dzesēšanas sistēmas sūkņa eļļošanu!
Kondicionieris nereti ir glābiņš saules pielietās vasaras dienās! Lai uzturētu kondicioniera sistēmas darbību, tiek izmantoti vidēji 700 - 900 gramu kondicioniera gāzes. Ja tā nebūs pietiekamā daudzumā, dzesēšanas funkcija var tikt traucēta vai arī sistēma var nedarboties vispār. Tā kā ziemās šī sistēma tiek izmantota retāk, noteikti pavasara - vasaras sezonā pirms aktīvākas kondicioniera izmantošanas jāveic pārbaude.
Gaisma allaž ir pievilinājusi dažādus lidoņus, arī auto lukturi nav izņēmums, tāpēc gaišajā dienas laikā pie lukturiem noteikti būs pieķēries ne viens vien kukainis. To ir ieteicams vakarpusē laikus pārbaudīt - citādi var gadīties, ka, braucot diennakts tumšajā laikā, nāksies apstāties, konstatējot, ka gaismas nepilda ceļa izgaismošanas funkciju, jo aplipušas ar moskītiem, kas bloķē gaismas plūsmu.
Kuram gan šoferim nepatīk, kad personīgais auto ir kopts un priecē gan paša, gan līdzcilvēku acis! Jāatceras, ka, auto ilgstoši uzturoties saules staros, var izbalēt tā krāsojums. Tāpēc vienmēr ir vērts parūpēties, ka automobilis pēc iespējas tiek novietots ēnas pusē, palīgs var būt arī materiāls, ar ko virsbūvi pārklāt, pasargājot spēkratu no kaitīgās saules staru iedarbības. Logos ieteicams izvietot arī speciālo, saules gaismu atstarojošo materiālu ar alumīnija folijas slāni.
Ne vienmēr ir iespējams izvairīties no saules, tāpēc jāatceras arī, ka karstā vasarā ir vēlams automobili regulāri nomazgāt (ieteicams divas reizes nedēļā), jo uz virsbūves sakrājušies putekļi un citi netīrumi spilgtā saulē var veicināt nevienmērīgu tā krāsas izbalēšanu. Īpaši bīstami ir putnu izkārnījumi, jo tie “ieēdas” krāsā, atstājot plankumus. Tāpēc ar izkārnījumu notīrīšanu nevajadzētu gaidīt ilgāk par vienu dienu.