Zaļā domāšana: Puse Latvijas iedzīvotāju izvēlas vidi saudzējošus zīmolus

© F64

Videi draudzīgs dzīvesveids Latvijā, tāpat kā citviet pasaulē, kļūst arvien populārāks, un “zaļā domāšana" arvien spēcīgāk ietekmē arī Latvijas iedzīvotāju ikdienas paradumus. Jau 53% Latvijas iedzīvotāju, ikdienā izvēloties preces un pakalpojumus, priekšroku dod zīmoliem, kuri saudzē vidi - liecina AS "Latvijas Zaļais punkts" veiktā zaļo zīmolu izpēte .

Saskaņā ar izpētes rezultātiem vairums Latvijas iedzīvotāju iepērkoties novērtē gan to, vai zīmols saudzē vidi, gan arī to, vai tas atbalsta dažādas “zaļās" iniciatīvas - vairāk nekā puse jeb 56% aptaujāto atzinuši, ka labprātāk izvēlas tos zīmolus, kuri iestājas par tīru vidi. Savukārt 51% atklāj, ka neiegādātos preces, kuru ražošanas procesa tiek piesārņota vide.

Tāpat, pieaugot labklājības līmenim, vismaz katrs trešais aptaujātais jeb 39% ir gatavi maksāt vairāk par precēm, kuru iepakojumus var pārstrādāt vai lietot atkārtoti, bet 62% ir gatavi maksaāt vairaāk par produktiem, kuru saturā visas izejvielas ir dabiskas.

"Ir liels prieks redzēt, ka Latvijas sabiedrība iedzīvina "zaļo domāšanu" savos ikdienas paradumos, jo tikai pateicoties cilvēku aktīvai iesaistei, Latvija kļūst arvien zaļāka. Iedzīvotāju attieksme pret zīmoliem, iepērkoties vai izvēloties pakalpojumus, liecina, ka pieprasījums pēc videi draudzīgā aug. To apstiprina arī veiktā izpēte - 44% Latvijas iedzīvotāju pievērš uzmanību tam, vai uz iepakojuma ir Zaļā punkta preču zīme, kas norāda uz ražotāja rūpēm par iepakojuma atkārtotu pārstrādi," norāda AS "Latvijas Zaļais punkts" direktors Kaspars Zakulis.