Vēsā vasara mainījusi iedzīvotāju našķu izvēli

© Mārtiņš Zilgalvis/ F64 Photo Agency

Šovasar, kad termometra stabiņš virs 25 grādu atzīmes pakāpies vien pāris reizes, Latvijas iedzīvotāji tradicionālo vasaras produktu vietā biežāk izvēlas siltās un svaigās uzkodas un karstos dzērienus. Vasaras pirmajā pusē kafijas pārdošanas apjoms ir audzis teju par piekto daļu, un hotdogiem vērojams 8% pieaugums. Vienlaikus lielu popularitāti gūst arī līdzi ņemamā svaigā pārtika – dažāda veida salāti, dārzeņi un augļi, un pieprasījums pēc svaigās pārtikas divkāršojies jeb pieaudzis par 115%.

“Jūlijs ik gadu ir karstākais mēnesis, kad Latvijas iedzīvotāji visbiežāk veldzējas ar saldējumu un atvēsinošiem dzērieniem. Taču šogad laika apstākļu ietekmē cilvēku maltīšu ieturēšanas paradumi ir mainījušies - visvairāk tiek pirkti hotdogi, citas siltās uzkodas un arī dažāda veida svaigie salāti. Toties starp iecienītākajiem dzērieniem ierindojusies kafija, no kā iedzīvotāji gūst ne tikai mundrumu, bet šovasar vēsākās dienās arī sasildās. Tomēr prognozējam, ka, tiklīdz laiks kļūs siltāks, vasaras tendences atkal mainīsies un cilvēki biežāk iegādāsies tieši atvēsinošos produktus,” stāsta Narvesen mārketinga vadītāja Linda Sietiņa.

Novērojumi liecina, ka cilvēki cenšas ēst arvien veselīgāk un biežāk līdzņemšanai izvēlas iegādāties svaigos salātus, dārzeņus, augļus un citus veselīgos produktus. Pēdējā gada laikā pieprasījums pēc svaigajiem salātiem pieaudzis par 175%, savukārt pēc augļiem un dārzeņiem - par 20%.

SCANPIX

Šogad līdzi ņemamās maltītes iegādājas vēl vairāk nekā pērn, un pārdošanas apjomi food to go produktiem strauji pieaug. Ikdienā cilvēki vēlas rūpēties par savu ķermeni un veselību, tāpēc daudzi labprāt dod priekšroku veselīgākām izvēlēm, bet neaizmirstot arī par kādu saldumu.

Papildus tam, ka iezīmējas veselīgo produktu apjoma pieaugums, strauja izaugsme redzama arī funkcionālajiem jeb vitaminizētajiem ūdeņiem. Ar minerālvielām bagātinātus dzērienus izvēlas ne tikai tie cilvēki, kuri ikdienā aktīvi nodarbojas ar sportu, bet arī citi, lai būtu enerģija un lai sevi palutinātu ar kādu pievienoto vērtību.

Protams, paralēli veselīgajam piedāvājumam pircēji bieži izvēlas sevi palutināt arī ar kādu gardu saldumu. Piemēram, līdzi ņemamiem nelieliem gardumiem glāzītēs, kas šobrīd piedzīvo popularitātes vilni arī Latvijā - biezpiena bumbiņām, mini virtuļiem un klasiskajām kūciņām Vecrīga. Pavisam drīz pircēji varēs nobaudīt arī mini eklērus, kā arī sāļos gardumus.