Mēģinot uzsmēķēt, Rēzeknes slimnīcā smagus apdegumus gūst insulta slimnieks

Iespējams, mēģinot uzsmēķēt, Rēzeknes slimnīcā, Neiroķirurģijas un neiroloģijas nodaļā 40% ķermeņa apdegumus guvis kāds 1936.gadā dzimis insulta slimnieks.

Kā aģentūra LETA uzzināja ārstniecības iestādes administrācijā, pacients pēc pārciestā insulta, iespējams, būdams ne visai adekvātā stāvoklī, acīmredzot bija mēģinājis uzsmēķēt. Pēc negadījuma viņa rokā tika atrastas šķiltavas, bet zem gultas izsmēķis. No šķiltavām sākumā acīmredzot bija aizdegusies sega, bet pēc tam, liesmai izplatoties, uzliesmojušas pacientam kājās esošās sintētiskās sporta bikses.

Visvairāk ugunsgrēkā cietušas tieši pacienta kājas. Pēc visa notikušā vīrietis ievietots reanimācijas nodaļā.

Ugunsgrēkā apdegusi arī caurulīte, pa kuru slimniekam pievadīts skābeklis. Ja sākotnēji tikusi pieļauta versija, ka par iemeslu ugunsgrēkam varētu būt bijusi skābekļa uzliesmošana, tad vēlāk šī versija tikusi izslēgta, jo caurulīte apdegusi no pacienta puses jeb aiz skābekļa mitrināšanas iekārtas. Izejot cauri šai iekārtai, skābeklis kļūst neuzliesmojošs.

Bez cietušā palātā atradās vēl trīs pacienti, kuri tika pārvesti uz citām palātām un negadījumā necieta.

Latvijā

Pēdējā laikā arvien biežāk dzirdams par krāpnieku mēģinājumiem nelikumīgā ceļā piekļūt iedzīvotāju finanšu līdzekļiem, izsūtot viltus e-pasta ziņas. Pikšķerēšana (phishing) jeb e-pasta krāpniecība ir plaši izmantots krāpniecības veids privātpersonu vidū, taču tas apdraud arī uzņēmumus. Tieši uz uzņēmumu darbiniekiem krāpnieki mērķē, cenšoties iegūt sensitīvu informāciju, piemēram, paroles, kredītkartes datus, finanšu informāciju vai piekļuvi uzņēmuma sistēmām - kā liecina Luminor dati, pērn 31% Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu saskārušies ar viltus e-pastiem. Kā atpazīt viltus e-pastus un pasargāt savu uzņēmumu, stāsta Luminor bankas krāpšanas novēršanas eksperte Marija Celma.

Svarīgākais