Lai aicinātu Latvijas iedzīvotājus biežāk savā ikdienas ēdienkartē iekļaut dārzeņus un augļus, veikalu tīkls „Maxima” sadarbībā ar Veselības ministriju un Latvijas Diētas ārstu asociāciju izstrādājuši pasākumu programmu veselīga uztura veicināšanai.
Kampaņa „5x dienā” uzsākta 23.septembrī, kad notikušas pirmās uztura speciālistu bezmaksas konsultācijas veikalā „Maxima XXX” Rīgā, A. Deglava ielā 67.
Bezmaksas konsultācijas par pareizu un veselīgu ēšanu, nepieciešamajām uzturvielām, kā arī ieteicamo ēdienkarti „Maxima XXX” lielveikalos Rīgā līdz oktobra vidum tiks organizētas katru nedēļu, un tās būs pieejamas ikvienam veikala apmeklētājam.
Savukārt sadarbībā ar Latvijas Diētas ārstu asociācijas priekšsēdētāju Andi Brēmani kampaņas „5x dienā” ietvaros izstrādāts veselīga uztura kalendārs, ko iespējams lejupielādēt mājas lapā www.maxima.lv. Izveidotajā kalendārā ietverta informācija par to, kādus augļus un dārzeņus un kādos daudzumos ieteicams lietot ikdienas uzturā.
Veselības ministrs Juris Bārzdiņš norāda: „Pēdējā laika aktivitātes, kas norāda uz vēlēšanos īstenot sociāli atbildīgu un ilgtermiņā vērstu politiku, ir apliecinājums uzņēmēju centieniem pielāgoties Veselības ministrijas noteiktajam mērķim – sabiedrības veselības uzlabošanai. AS „Staburadze” vafeļu bez transtaukskābēm ražošana un tirdzniecības tīkla „Maxima” iesaistīšanās programmā „5x dienā”, mudinot iedzīvotājus vairāk uzturā lietot dārzeņus un augļus, parāda, ka uzņēmēji ir sapratuši principa „veselība visās politikās” sniegtās priekšrocības. Tādēļ vēlos uzsvērt, ka politika, kas vērsta uz sabiedrības veselības interešu respektēšanu, ir ikviena uzņēmēja interesēs – tas ir lielisks veids, kā veicināt uzņēmuma atpazīstamību, palielināt konkurētspēju un iegūt jaunus pircējus savai produkcijai.”
„Uzsāktā kampaņa „5x dienā” Latvijas iedzīvotājiem atgādinās par veselīga uztura nozīmi un popularizēs vismaz piecu porciju augļu un dārzeņu lietošanu katru dienu. Projekta ietvaros īstenosim dažādus informatīvus pasākumus sadarbībā ar Veselības ministriju, tādējādi piesaistot iespējami lielāku sabiedrības uzmanību. Būtiska ir „Maxima” veikalu tīkla dalība šajā kampaņā, jo ar patērētājiem esam visciešākajā kontaktā un par veselīga uztura svarīgumu varam atgādināt tieši tajā brīdī, kad tiek piepildīts iepirkumu groziņš,” stāsta „Maxima Latvija” preses sekretārs Ivars Andiņš.
Ārsti un veselības speciālisti, atsaucoties uz pētījumu datiem, norāda, ka Latvijas iedzīvotāji svaigus dārzeņus, augļus un ogas ikdienā ēd pārāk maz. Pārāk zems šo produktu patēriņš ne tikai palielina liekā svara veidošanās riskus, bet arī būtiski ietekmē hronisku slimību attīstību un var veicināt saslimstību ar sirds un asinsvadu slimībām un otrā tipa cukura diabētu.