Biežākais nelaimju iemesls uz sliedēm – cilvēku neuzmanība un pārgalvība

Galvenie iemesli, kāpēc notiek nelaimes gadījumi uz sliedēm un avārijas uz pārbrauktuvēm, ir cilvēku neuzmanība un pārgalvība, laikrakstam "Diena" stāstījis "Latvijas Dzelzceļa" galvenais tehniskais inspektors Dainis Zvaners.

Pērn lokomotīvju vadītāji 98 reizes izmantojuši pēkšņo bremzēšanu un paspējuši novērst uzbraukšanu cilvēkiem, no tiem 11 gulēja starp sliedēm, sešos gadījumos tie bija bērni, kas spēlējās uz sliedēm. Ja braukšanas ātrums ir 120 kilometru un vilciens - pilns ar cilvēkiem, bremzēšanas ceļš var sasniegt kilometru.

Tā, atsaucoties uz laikrakstu, ziņo portāls delfi.lv

Mašīnists Staņislavs laikrakstam stāstījis, ka 90. gadu beigās Suntažu pusē, izbraucot no kāda līkuma, ieraudzījis uz sliedēm sēžam divus vīrus. Paspējis apturēt vilcienu, gājis klāt, bet viņi nav reaģējuši. Cēluši vīrus ar visām pudelēm uz rokām, aiznesuši drošā attālumā un braukuši tālāk, bet palicēji pat nav sapratuši, kas notiek. Taču vēl divus līdzīgus bēdubrāļus, izbraucot no līkuma ar diezgan lielu ātrumu, mašīnists pamanījis par vēlu un vilcienu apstādināt nav paspējis.

Staņislavs reiz piedzīvojis arī filmas "Kaukāza gūstekne" cienīgus kadrus: trīs meitenes, sadevušās rokās, stāvējušas uz sliedēm vilciena ceļā. Vistrakāk esot ar pašnāvniekiem, kuri parasti vilciena priekšā izlec pēdējā brīdī, un tad laikus apstādināt vilcienu faktiski nav izredžu.

Latvijā

Latvija tāpat kā Lietuva un Igaunija, nākamā gada 8. februārī atslēgsies no Krievijas un Baltkrievijas energosistēmas (BREL), lai pievienotos kontinentālās Eiropas sistēmai. Tā kā tīkla balansēšanas jaudu izmaksas Latvijā ir plānots uzlikt uz galalietotāju pleciem, elektrības tirgotāji brīdina par gaidāmu elektrības rēķinu pieaugumu. Savukārt Klimata un enerģētikas ministrija Neatkarīgo mierināja, ka nekādas būtiskas izmaiņas elektrības rēķinos nebūšot.

Svarīgākais