Likvidācijas ietvaros RSK apdrošināšanas AS (RSK) kopš vakardienas sāk pārtraukt līgumus ar ārstniecības līgumiestādēm, teikts apdrošināšanas kompānijas paziņojumā. Tas nozīmē, ka turpmāk veselības apdrošināšanas polišu īpašniekiem par saņemtajiem pakalpojumiem jānorēķinās ar saviem līdzekļiem un tikai vēlāk viņi varēs naudu atgūt.
RSK norāda, ka polišu īpašnieki saņems apdrošināšanas atlīdzību līgumā paredzētajā kārtībā, iesniedzot apdrošinātājam čekus un atlīdzību pieteikumus. Taču ir skaidrs, ka cilvēki, pērkot, piemēram, polisi nepilnu 180 latu vērtībā, paļāvās uz pavisam citu norēķinu kārtību. Apdrošinātājs tagad aizbildinās, ka "līdz šim vairākas līgumiestādes jau pašas izrādījušas iniciatīvu līgumu laušanā, līdz ar to mainās norēķināšanās kārtība ārstniecības iestādēs".
RSK informē, ka veselības apdrošināšanas atlīdzību saņemšanas kārtība nav mainījusies. Atlīdzības pieteikumu un pakalpojumu saņemšanu apliecinošus dokumentus klienti var iesniegt personīgi RSK centrālajā birojā Rīgā, Lāčplēša ielā 38, filiālēs vai sūtot pa pastu. Pamatojoties uz saņemto atlīdzības pieteikumu, atlīdzības tiks izmaksātas līgumā paredzētajā kārtībā. Neskaidrību gadījumā var zvanīt uz informatīvo tālruni 67031111.
RSK skaidro, ka janvārī ir sākts uzņēmuma likvidācijas process. Līgumu pārtraukšana ar ārstniecības iestādēm ir viens no likvidācijas procesā paredzētajiem soļiem, lai izbeigtu uzņēmuma darbību likumā noteiktajā kārtībā. Saskaņā ar Finanšu un kapitāla tirgus komisijas lēmumu šobrīd anulētas visas RSK licences apdrošināšanas veikšanai un jauni līgumi ar klientiem netiek slēgti. n
***
KĀ SAŅEMT ATLĪDZĪBU
1. Jāaizpilda atlīdzības pieteikums, kas pieejams RSK birojos un interneta mājas lapā www.rsk.lv.
2. Atlīdzības pieteikumam jāpievieno pakalpojumu saņemšanu apliecinošs dokuments – čeks vai kvīts. Polises īpašniekam jāpievērš uzmanība, lai čekā tiktu norādīta visa nepieciešamā informācija pilnā apjomā – vārds, uzvārds, personas kods, saņemtā pakalpojuma precīzs nosaukums, cena un ārstniecības iestādes rekvizīti. Ja čekā to nav iespējams iekļaut, tad var lūgt ārstniecības iestādi izrakstīt stingrās uzskaites kvīti.
3. Atlīdzības pieteikums kopā ar pakalpojumu saņemšanu apliecinošu dokumentu jāiesniedz tuvākajā RSK birojā vai jānosūta pa pastu.
4. Pēc atlīdzības pieteikuma saņemšanas tas tiek izskatīts 30 dienu laikā un, ja nav nepieciešami papildu dokumenti, tiek apstiprināts un atlīdzība tiek izmaksāta 15 dienu laikā uz klienta norādīto bankas kontu.
Avots: RSK