RSK klientiem rodas sarežģījumi

RSK apdrošināšanas AS (RSK) veselības apdrošināšanas polišu darbības termiņš ir šā gada beigas, un visi noslēgtie līgumi šajā laikā ir spēkā. Tomēr, kā liecina dažu medicīnas iestāžu pieredze, līgumus iespējams arī lauzt, un tas tiek darīts. Bieži vien pacientiem tiek prasīts par pakalpojumu maksāt un tad pašiem atgūt naudu no apdrošinātāja. Tas tāpēc, ka RSK maksājumus kavē vairākus mēnešus un mediķi nav ieinteresēti tādā sadarbībā.

"Mana draudzene RSK polisi saņēma pagājušā gada decembra beigās. Aizgāja uz poliklīniku pie ģimenes ārsta, tur pateica, ka polise neder, lai maksājot kasē naudu – divus vai trīs latus. Bet viņa par polisi samaksāja gandrīz 180 latu!" nedienas izklāstīja kāda Neatkarīgās lasītāja un bija uztraukusies, vai polises tiešām var izmantot. "Pēdējās polises RSK pārdotas 2009. gada beigās un būs spēkā vienu gadu. RSK polises ir derīgas visās ārstniecības iestādēs, ar kurām ir noslēgts līgums, tomēr gadījumā, ja polisi nepieņem, tās īpašniekam sākotnēji par saņemto pakalpojumu jānorēķinās pašam, pēc tam atbilstoši līguma nosacījumiem jāiesniedz apdrošinātājam čeks ar rekvizītiem, ārsta nosūtījumu vai izrakstu un jāaizpilda atlīdzības pieteikums. Pēc attiecīgo dokumentu apstrādes un pārbaudes apdrošinātājs atlīdzību pārskaita klienta bankas kontā," atbild RSK valdes priekšsēdētājs Juris Jansons. Tas nozīmē – ja cilvēks vēlēsies atgūt naudu, bez kāda no šiem dokumentiem to visu nāksies atkārtot, un, iespējams, daudzi apdomāsies, vai viena divu latu dēļ ko tādu vispār vērts uzsākt, jo tas nenotiks ātri.

Polise derīga, bet to var nepieņemt

Pagājušā gada pavasarī izskanēja informācija, ka vairākas medicīnas iestādes ir neapmierinātas, jo RSK naudu par sniegtajiem pakalpojumiem pārskaita trīs četru mēnešu laikā. RSK šādu kārtību pamato ar dokumentu apstrādi un pārbaudēm, kuras prasa laiku. Taču ārsti atsakoties pieņemt šīs polises un prasa maksāt skaidrā naudā. Piemēram, Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīca līgumu ar RSK lauzusi pagājušā gada rudenī, kas bija nepatīkams pārsteigums kādai pacientei, kuru slimnīcā nogādāja decembra beigās. Nupat kļuvis zināms, ka polises nepieņem arī Onkoloģijas centrā un slimnīcā Gaiļezers. RSK parāds Austrumu klīniskajai slimnīcai ir 323000 latu.

"Lai noskaidrotu, vai izvēlētā ārstniecības iestāde ir RSK līgumiestāde un vai nav notikušas izmaiņas sadarbības nosacījumos, ikviens var zvanīt pa informatīvo tālruni 67031111," iesaka J. Jansons. Neatkarīgā izmēģināja. Tālruņa darbiniece atteica, lai zvanot uz konkrēto poliklīniku, kur strādā ģimenes ārsts. Tikai pēc tam, kad tika citēts iepriekš minētais J. Jansona teksts, viņa apsolīja noskaidrot prasītās ziņas. Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcas maksas pakalpojumu daļas vadītājs Ojārs Rubens rosina polišu īpašniekiem izpētīt visu informāciju: "Iedzīvotājiem jāsaprot, ka RSK polises maksas pakalpojumus nesedz vispār. Ir tikai viena papildprogramma, kuras gadījumā tie tiek apmaksāti." Šajā slimnīcā problēmu ar RSK polišu pieņemšanu neesot.

Dome un RSK mierina

Šobrīd RSK nodrošina medicīnisko pakalpojumu saņemšanu apmēram 2000 ārstniecības iestādēs un aptiekās. Līgumiestādēm un klientiem neesot pamata uztraukumam, jo arī pēc iespējamā lēmuma par likvidāciju uzņēmums turpināšot pildīt visas saistības, sola RSK. Lēmums par RSK likvidāciju vēl jāpieņem Rīgas domei. Pašvaldības Pilsētas īpašuma komitejas vadītājs Andris Ameriks norāda, ka pašlaik šim apdrošinātājam pieder tikai viens nekustamais īpašums Lāčplēša ielā 38. To nepieciešamības gadījumā būs iespējams pārdot, lai segtu kreditoru prasījumus, viņš informē.

Latvijā

Uzņēmējam Jānim Ošlejam uz vienu dienu tikuši bloķēti visi bankas konti, jo Jūrmalas pašvaldība viņu par uzliktu 50 eiro sodu informējusi tikai e-adresē, no tās nav saņemts atgādinājums uz ikdienā lietotu e-pastu, līdz pie darba ķērusies tiesu izpildītāja, panākot bankas kontu bloķēšanu, mikroblogošanas vietnē "Twitter" vēsta uzņēmējs.

Svarīgākais