Lai arī laika apstākļu dēļ ceļu dienesti jau ir uzsākuši ziemas darbus, oficiāli ceļu ziemas uzturēšanas sezona sākas 1.novembrī un ilgst līdz 31.martam. Šajā laikā ceļu uzturētāji diennakts režīmā īpaši uzmanīgi seko laika apstākļu ietekmei uz ceļu stāvokli un no tā izrietošajiem braukšanas apstākļiem, lai savlaicīgi veiktu ceļu attīrīšanu no sniega un pretapledojuma apstrādi.
Darbiem valsts autoceļu tīklā 2012./2013.g. ziemas sezonā ir sagatavotas nepieciešamās spectehnikas vienības, tāpat sagādāti nepieciešamie autoceļu apstrādes materiālu krājumi. Kopējais plānotais valsts autoceļu uzturēšanas līmenis šoziem plānots līdzvērtīgs pēdējos gados nodrošinātajam.
Atgādinām, ka līdz ar sezonu mainās arī ceļu uzturēšanas klases, un ziemā tas nozīmē diezgan atšķirīgus normatīvos braukšanas apstākļus dažādu kategoriju ceļos. Valsts autoceļi ir sadalīti piecās ziemas uzturēšanas klasēs - A (augstākā), A1, B, C un D (zemākā) atkarībā no ceļu klasifikācijas, satiksmes intensitātes, seguma tipa, tehniskā stāvokļa, plānotā (pieejamā) finansējuma un sociālekonomiskās nozīmes. Tāpat noteikti īpaši sliktā tehniskā stāvoklī esošie ceļu posmi, kas apkalpojami ar atkāpēm no uzturēšanas klasēm.
Kopumā uz valsts autoceļiem ziemas uzturēšanas klases ir noteiktas 20215 km: A klases ceļi šajā ziemas sezonā būs - 607.6 km; A1 klases ceļi šogad būs par 42 km vairāk nekā pērn - 2158.1 km; B, C un D klases (valsts reģionālās un vietējās nozīmes ceļi), attiecīgi - 2595.2, 12732,4 un 2121.7 km.
Katrai uzturēšanas klasei ir noteikts darbu izpildes laiks, kad ceļi ir jāatbrīvo no sniega un apledojuma. Piemēram, A uzturēšanas klasei laika posmā plkst.6-22 laiks autoceļa brauktuves attīrīšanai no sniega un kaisīšanai ar pretapledojuma materiāliem ir trīs stundas kopš sniegs ir beidzis snigt. Ilgstošās snigšanas laikā ceļš gan tiek tīrīts un apstrādāts vairākkārtēji, lai mazinātu satiksmes traucējumus, taču objektīvu iemeslu dēļ šādos apstākļos pilnīgi tīru no sniega un apledojuma to uzturēt ir neiespējami.