Pētījums: Dzelzceļa līnijai Tallina-Rīga gadā būtu vajadzīgas 2,4 miljonu eiro dotācijas

Ja Igaunijas valsts izlemtu atklāt dzelzceļa līniju Tallina-Tartu-Rīga, tai jārēķinās ar ikgadējām dotācijām 2,4 miljonu eiro (gandrīz 1,7 miljonu latu) apmērā ar noteikumu, ka operators atzīst par lietderīgu būvēt līniju, kas atmaksātos 15 gadu laikā, liecina pētījums, kas veikts pēc Igaunijas Ekonomikas un komunikāciju ministrijas pasūtījuma.

Tādas dotācijas segtu operatora investīcijas vilcienu sastāvu iegādē.

Kā vēsta "E24.ee", šāds dzelzceļa maršruts, kas savienotu Tallinu ar Rīgu un pa kuru kursētu trīs vilcieni katrā virzienā ar pārvietošanās ātrumu 120 kilometri stundā un pieturām Tapā un Tartu, nebūtu rentabls nedz no finansiālā, nedz sociāli ekonomiskā viedokļa.

16 gados pa šo līniju varētu pārvadāt 4,7 miljonus pasažieru, norāda pētījuma autori.

Lai līnija būtu rentabla, pasažieru skaitam būtu jābūt vismaz par 42% lielākam, biļetēm - dārgākām un pārvadājumu izmaksām, nerēķinot vilcienu amortizāciju, - par 49% zemākām nekā minētajā pētījumā.

Šāda līnija nebūtu rentabla pat gadījumā, ja operators vilcienus varētu iegūt bez maksas.

Latvijā

Saeimas deputātam, bijušajam satiksmes ministram Kasparam Briškenam (“Progresīvie”) par ekonomista Jāņa Ošleja sacīto, ka Latvijā “Rail Baltica” varētu uzbūvēt lētāk, ir savs viedoklis. Viņaprāt, Igaunijas modelis ir pretējais grāvis, jo Igaunija savu “Rail Baltica” pamattrasi sadalīja ļoti mazās sadrumstalotās vienībās, pat izceļot ārā atsevišķus tiltus, pārvadus, viaduktus.

Svarīgākais