Pētījums: Dzelzceļa līnijai Tallina-Rīga gadā būtu vajadzīgas 2,4 miljonu eiro dotācijas

Ja Igaunijas valsts izlemtu atklāt dzelzceļa līniju Tallina-Tartu-Rīga, tai jārēķinās ar ikgadējām dotācijām 2,4 miljonu eiro (gandrīz 1,7 miljonu latu) apmērā ar noteikumu, ka operators atzīst par lietderīgu būvēt līniju, kas atmaksātos 15 gadu laikā, liecina pētījums, kas veikts pēc Igaunijas Ekonomikas un komunikāciju ministrijas pasūtījuma.

Tādas dotācijas segtu operatora investīcijas vilcienu sastāvu iegādē.

Kā vēsta "E24.ee", šāds dzelzceļa maršruts, kas savienotu Tallinu ar Rīgu un pa kuru kursētu trīs vilcieni katrā virzienā ar pārvietošanās ātrumu 120 kilometri stundā un pieturām Tapā un Tartu, nebūtu rentabls nedz no finansiālā, nedz sociāli ekonomiskā viedokļa.

16 gados pa šo līniju varētu pārvadāt 4,7 miljonus pasažieru, norāda pētījuma autori.

Lai līnija būtu rentabla, pasažieru skaitam būtu jābūt vismaz par 42% lielākam, biļetēm - dārgākām un pārvadājumu izmaksām, nerēķinot vilcienu amortizāciju, - par 49% zemākām nekā minētajā pētījumā.

Šāda līnija nebūtu rentabla pat gadījumā, ja operators vilcienus varētu iegūt bez maksas.

Latvijā

Satiksmes ministrija (SM) ir slēpusi Ministru kabinetam patieso "Rail Baltica" projekta izmaksu pieaugumu, to pārrēķinot 2016.gada cenās, lai sadārdzinājums neizskatītos tik liels, teikts dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas gala ziņojumā, kura vienlaikus aicina izveidot Saeimas apakškomisiju, kas uzraudzīs projekta ieviešanu.

Svarīgākais