"Rīgas satiksmes" šoferiem mācīs, kā izturēties pret riteņbraucējiem

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) uzdevis pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" šoferiem augustā un septembrī organizēt kursus, lai mācītu, kā izturēties pret riteņbraucējiem.

"Rīgas satiksmes" preses sekretārs Viktors Zaķis par šādu rīkojumu vēl nebija informēts, taču atzina, ka preventīvos nolūkos šādas apmācības, kas atgādinātu par savstarpējas sapratnes un tolerances nepieciešamību starp visiem satiksmes dalībniekiem, būtu nepieciešamas.

Šā gada laikā uzņēmumā saņemtas aptuveni 15 sūdzības par gadījumiem, kad sabiedriskā transporta šoferis nogriezis ceļu velosipēdam, piespiedis to pie apmales vai tā priekšā strauji bremzējis, kā arī par citiem konfliktiem. Lielākā daļa sūdzību iesniegtas vasaras mēnešos, jūnijā un jūlijā.

Zaķis gan atzina, ka reālais konfliktu skaits, visticamāk, ir lielāks, taču riteņbraucēji nereti par tiem neziņo.

Pretenzijas par "Rīgas satiksmes" šoferu braukšanas stilu var iesniegt gan elektroniski e-pastā "info@rigassatiksme.lv", pieteikt pa bezmaksas tālruni 80001919 vai sūtīt informāciju pa pastu. Zaķis uzsvēra, ka būtiski ir fiksēt notikuma detaļas - precīzu laiku un sabiedriskā transportlīdzekļa numuru -, lai šoferi varētu identificēt.

Zaķis gan piebilda, ka ne vienmēr vainīgs ir tikai vadītājs un ne vienmēr var apgalvot, ka konflikts izraisīts apzināti: "Jāmēģina atrast savstarpējā sapratne. Ar lielo transporlīdzekli reizēm grūti pamanīt velosipēdistu."

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais