Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs aplēsis, ka visbiežāk bez OCTA avārijas izraisa Alūksnes, Jēkabpils un Ludzas rajonos.
Kā liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā statistika par 2011. gadā izraisīto ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) skaitu, Latvijā ir vairāki rajoni, kuros neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisītu avāriju īpatsvars ir daudzas reizes augstāks kā pārējā Latvijas teritorijā. LTAB apkopotie dati liecina, ka augstākais bez OCTA izraisīto CSNg īpatsvars, attiecībā pret šajā pašā teritorijā notikušo kopējo CSNg skaitu, ir Alūksnes, Jēkabpils un Ludzas rajonos.
Šobrīd neapdrošinātu transportlīdzekļu īpatsvars robežojas ar 2%. Tomēr vēl joprojām Latvijā ir rajoni, kuros neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisītu avāriju īpatsvars daudzkārtēji pārsniedz šo rādītāju citos rajonos. Šajos rajonos transportlīdzekļu bez OCTA izraisītu avāriju īpatsvars ir divas vai pat trīs reizes lielāks (skat. CSNg karti). Salīdzinājumam, ja 2010. gadā, tie bija Krāslavas, Rēzeknes un Preiļu rajoni, tad 2011.gadā līderpozīcijas ieņēmuši Jēkabpils un Ludzas rajoni. Pērnā gadā līderos ir izvirzījies arī Alūksnes rajons. Dominējoša saglabājas pērnā gada tendence - skaita ziņā daudz neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisītas avārijas notiek Latgales reģionā. Saglabājas 2010. gadā vērojamā tendence, ka pilsētās neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisītu avāriju īpatsvars ir mazāks nekā novados. Savukārt Rīgā un Rīgas rajonā, kurā ir vērojama vislielākā transportlīdzekļu plūsma, kā arī reģistrēto transportlīdzekļu skaits, neapdrošināto spēkratu izraisīto avāriju īpatsvars nepārsniedz 1%.
"Ja paskatāmies pēdējo trīs gadu statistiku, Latgales reģionā nav vērojamas būtiskas izmaiņas. Rajoni, kuros ir augsts neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisītu avāriju īpatsvars dominē no gada uz gadu. Piemēram, pagājušā gadā dominējošie Ludzas un Jēkabpils rajoni bija kā iespējami bīstamākās vietas arī 2009. gada statistikā. Savukārt Rēzeknes rajons, kurš pērn veidotajā kartē par 2010.gadu ieņēma vienu no līderpozīcijām, šogad veidotajā kartē ieņem sesto vietu daudz neatpaliekot no top trijnieka. Jāteic, ka izraisīto avāriju īpatsvars saistīts ar ceļu satiksmes intensitāti, tomēr ne tikai. Vienu un to pašu rajonu parādīšanās tā teikt "negatīvajā rajonu statistikā" liecina par tendenciozitāti un nepieciešamību atbildīgajām institūcijām pievērst uzmanību tā saucamajiem "vājajiem" punktiem Latvijas kartē", skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.