Autotransporta direkcija rosina reorganizēt starppilsētu autobusu satiksmi un izskaust tukšos reisus

Autotransporta direkcija (ATD) uzsākusi sarunas ar autopārvadātājiem par maršrutu tīkla daļām, kurās ir pietiekama sabiedriskā transporta pieejamība, piedāvājot reorganizēt, sadalīt, saīsināt vai slēgt maršrutus, atsevišķas to daļas nododot plānošanas reģionu pārziņā.

Pēdējo mēnešu laikā direkcija atjaunojusi aktīvu dialogu ar autopārvadātājiem par efektīvāka maršruta tīkla izveidi, samazinot ar pakalpojumu sniegšanu saistītās izmaksas. Mēneša sākumā daļa pārvadātāju jau saņēma direkcijas priekšlikumus noteiktu maršrutu un reisu reorganizācijai.

Pagājušonedēļ ATD pārstāvji klātienē tikās ar AS "Nordeka" un AS "CATA" vadību, lai pārrunātu turpmāko rīcību pasažieru pārvadāšanai nepietiekamā finansējuma apstākļos. Tikšanās laikā tika panākta vienošanās par galvenajiem principiem maršrutu tīkla pārplānošanai, saskaņā ar kuriem ekspertu grupas no abām pusēm sagatavos konkrētus priekšlikumus reisu reorganizācijai. Izstrādātie priekšlikumi tiks apspriesti ar plānošanas reģioniem un pašvaldībām, meklējot labāko risinājumu tajos maršrutu posmos, kur starppilsētu pārvadājumus iedzīvotāji pēc būtības izmanto kā vietējās nozīmes pārvadājumus, pārvietojoties 20-30km robežās.

Pamatā satiksme tiks reorganizēta tajos virzienos, kur autobusi kursē biežāk nekā reizi stundā, izretinot reisu izpildes laikus tā, lai autobusu piepildījums un pārvadātāju ieņēmumi palielinātos. Plānots slēgt arī vismazāk noslogotos jeb "tukšos" autobusu reisus, kuros ieņēmumi no pārdotajām biļetēm nesedz pat pusi no reisa izpildes izmaksām. Tomēr maršrutos, kur pasažieriem nav pieejamas citas sabiedriskā transporta alternatīvas, turpinās kursēt arī mazāk noslogoti autobusi, nodrošinot iedzīvotājiem primāras pārvietošanās iespējas.

Šie pasākumi ļaus samazināt "tukšo" autobusu nobraukumu, palielinot kopējo autobusu un vilcienu piepildījuma procentu, jo daudzi autobusi tiks pārorientēti pasažieru pievešanai vilcienu stacijām. Turklāt skaidrāk tiks nodalīts starppilsētu un vietējais maršrutu tīkls. Tādējādi plānots efektivizēt autopārvadātāju darbību, taupot valsts budžeta līdzekļus, taču tai pat laikā būtiski neietekmējot sabiedriskā transporta pakalpojumu pieejamību un neradot sociālo spriedzi.

Latvijā

Augstākā tiesa (AT) atteicās ierosināt kasācijas tiesvedību, tādējādi stājās spēkā notiesājošs spriedums, ar kuru mobilo telefonu zaglim piespriesta brīvības atņemšana uz trīs gadiem, aģentūru LETA informēja AT.

Svarīgākais