Aizsargķiveri nelieto 87% velosipēdistu

Tikai katrs desmitais (13%) riteņbraucējs mēdz lietot aizsargķiveri, turklāt tikai daži (4%) to dara vienmēr, liecina mobilo sakaru operatora “Tele2” veiktais pētījums.

Interesanti, ka vīrieši ķiveres izmanto nedaudz biežāk nekā sievietes, tāpat ķiveres vairāk lieto jaunieši vecumā no 15-19 gadiem.

Kā galveno ķiveres nelietošanas iemeslu velosipēdisti (36%) min tās šķietami radītās neērtības (galvas svīšana karstā laikā u.tml.). Gandrīz ceturtā daļa (23%) velosipēdu vadītāju – 27% sieviešu un 17% vīriešu – norādījuši, ka ķiveres nelieto, jo nevar atļauties to iegādāties. Tāpat 23% velosipēdistu – vīrieši ievērojami biežāk (30%) nekā sievietes (19%) – pauduši pārliecību, ka ķivere viņiem nav nepieciešama, jo velosipēdu tie vada droši un pārliecināti. Teju piektā daļa (19%) atzīst – ķiveri nevalkā, jo nepatīk tās vizuālais izskats (vienlīdz svarīgi abiem dzimumiem).

Ar ķiveres radītajām neērtībām tās nelietošanu biežāk attaisno riteņbraucēji vecumā no 30-39 gadiem (45%), rīdzinieki (39%), kā arī iedzīvotāji ar vidējiem un augstiem ienākumiem. Finansiālo aspektu biežāk akcentējuši laukos mītošie riteņbraucēji (33%), kā arī iedzīvotāji ar zemiem (37%) un vidēji zemiem (32%) ienākumiem. Savukārt par savu velo braukšanas prasmi biežāk nekā vidēji ir pārliecināti jaunieši vecumā līdz 29 gadiem (32% vecuma grupā no 15-19 gadiem un 28% vecuma grupā no 20-29 gadiem), kā arī krievu tautības pārstāvji (31%).

Valdis Vancovičs, “Tele2” valdes priekšsēdētājs: “Pētījuma rezultāti ir satraucoši un liecina, ka joprojām daudzi velosipēdu vadītāji nerūpējas par savu drošību. Tele2 ir par aktīvu, taču drošu dzīvesveidu, tāpēc atbalstām gan “Tele2 Rīgas velomaratonu”, gan pirmo velosipēdistu drošībai veltīto valsts mēroga “CSDD” kampaņu “Velosipēdu redzi?”. Aicinu iedzīvotājus ne tikai velomaratona laikā, bet arī ikdienā ievērot drošu velobraukšanu!”

Andris Lukstiņš, VAS „Ceļu satiksmes drošības direkcija” direktors: “Satiksme ir ļoti sarežģīts labirints, kurā sveikā ir jātiek no punkta A uz punktu B. Velosipēdists ir otrais mazāk aizsargātais satiksmes dalībnieks aiz gājēja. Ķivere ir tas drošības līdzeklis, kurš riteņbraucējam sniedz vislielāko aizsardzību. Starptautiskie pētījumi liecina, ka velosipēdista ķivere par 85% samazina kritienu un traumu sekas. Šis skaitlis ir pretrunā visiem argumentiem pret ķiveres lietošanu.”

Egils Valeinis, “Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcas” Neiroķirurģijas klīnikas vadītājs: “Aizsargķiveres lietošana palīdzēs pie viegliem triecieniem, samazinot galvas ādas, galvaskausa un smadzeņu bojājumus. Lai arī aizsargķivere samazina iespēju iegūt galvas traumas, tomēr tā pilnībā nepasargā riteņbraucēju. Tāpēc svarīgi ir arī braukt uzmanīgi, ievērot satiksmes noteikumus, prognozēt situāciju un savlaicīgi bremzēt.”

Latvijā

Valsts aizsardzības dienesta karavīri Sēlijas militārā poligona dronu mācību un testēšanas poligonā aizvadījuši noslēdzošās bezpilota lidaparātu rotas līmeņa mācības, kurās, izmantojot dažādus bezpilota lidaparātu modeļus, trenēja spēju identificēt un iznīcināt pretinieku, aģentūru LETA informēja Aizsardzības ministrijā.

Svarīgākais