Laba ziņa autovadītājiem! Rīgā satiksmei atvērs Dzirnavu ielas pārvadu

© f64.lv, Dmitrijs Suļžics

Noslēdzot Dzirnavu ielas dzelzceļa pārvada dienvidu daļas nesošo konstrukciju izbūvi, no šodienas Dzirnavu ielas posmā no Satekles ielas līdz Turgeņeva ielai atjaunos visa veida transportlīdzekļu satiksmi un gājēju kustību, informē būvniecības firmas "BeReRix" pārstāvji.

Sākotnēji Dzirnavu ielu plānoja atvērt satiksmei 31.augustā. Tomēr saistībā ar palielināto nokrišņu daudzumu augustā viena no ceļa segas kārtām tika pārmitrināta, tādējādi nebija iespējams sasniegt tehnoloģiski nepieciešamos kvalitātes rādītājus.

"Rail Baltica" Rīgas centrālā mezgla būvnieks "BeReRix" ir izbūvējis jaunā dzelzceļa pārvada nesošās konstrukcijas, tostarp nepieciešamajā apmērā pabeigta veco pārvada pamatu un palīgkonstrukciju demontāža, dzelzceļa pārvada 39 siju montāža, inženierkomunikāciju rekonstrukcija un ierīkošana abās ielas pusēs, paliekošo veidņu montāža, veikta daļēja ceļa seguma konstrukcijas izbūve un citi darbi.

Līdz ar galveno konstrukciju izbūves noslēgumu turpmākos pārvada būvniecības darbus būs iespējams veikt droši, šajā ielas daļā neslēdzot satiksmi. Uzņēmumā norāda, ka no 11.septembra tiks atjaunota arī vairāku autobusa un trolejbusa maršrutu kustība Dzirnavu ielā.

Septembrī "BeReRix" asfaltēs pārvadam blakus esošo Dzirnavu, Turgeņeva un Abrenes ielas krustojumu, kā arī turpinās krustojuma pārbūvi. Būvniecības laikā nedz gājēju pārvietošanās, nedz transportlīdzekļu satiksme netiks pilnībā slēgta. Vienlaikus jārēķinās, ka atbilstoši darbu plānam noteiktos laika posmos tiks ierobežota satiksme atsevišķās šīs zonas joslās. Par turpmākām satiksmes organizācijas izmaiņām būvnieks informēs atsevišķi.

Kompānijā norāda, ka uzeja uz dzelzceļa platformām pēc projekta īstenošanas atradīsies dzelzceļa pārvada austrumu pusē, izņemot uzejas uz "Rail Baltica" platformām, kas joprojām būs stacijas pusē. No Dzirnavu ielas līdz pat Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai un Lāčplēša ielai otrā virzienā nākotnē cilvēkus ar redzes traucējumiem vadīs taktilā josla. Paralēli dzelzceļam izbūvēs veloceļu.

Dzirnavu ielas dzelzceļa pārvada vidusdaļa izbūvēta 20.gadsimta sākumā - laikā no 1912. līdz 1914.gadam, un laika gaitā pārvads ir vairākkārt paplašināts, abās pusēs piebūvējot jaunas konstrukcijas un paplašinot dzelzceļa uzbērumu.

Dzirnavu ielas pārvada pārbūve "Rail Baltica" projektā plānota vairākos posmos - pēc pārvada dienvidu daļas izbūves plānots sākt pašreizējās infrastruktūras demontāžu pārvada ziemeļu daļā.

Pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher", lai īstenotu Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Latvijā

Latvijā gadā ir 12 papildu brīvdienas (Lieldienās, Jāņos, Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas dienā, Latvijas Republikas Proklamēšanas dienā, Darba svētkos, Ziemassvētkos un Jaungadā). Lielākā daļa cilvēku, izņemot darbaholiķus, labprāt iegūtu vēl pāris papildu brīvdienas, piemēram, Lāčplēša dienu un 15. augustu. Arī darba nedēļa varētu būt īsāka. Ekonomisti gan krata pirkstu – papildu brīvdienas Latvijai izmaksājot dārgi.

Svarīgākais