Svarīga informācija Jelgavas līnijas vilciena pasažieriem

© Dāvis Ūlands/F64

Turpinoties dzelzceļa pasažieru platformu būvniecībai no 17.maija, Jelgavas līnijas pieturvietās "Ozolnieki" un "Biznesa augstskola "Turība"" pasažieru iekāpšana un izkāpšana no vilciena notiks uz pagaidu platformām, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pārstāvji.

Tuvākā pusgada laikā LDz 48 stacijās un pieturas punktos turpināsies intensīvi būvniecības darbi, un līdz šī gada beigām tiks pabeigts pasažieru platformu modernizācijas projekts. Būvdarbi tiek veikti, nepārtraucot vilcienu kustību, un pasažieru apkalpošana modernizējamās pieturvietās nepieciešamības gadījumā tiek nodrošināta arī izmantojot pasažieru pagaidu platformas, kuras līdz jauno platformu izbūvei būs pieejamas pasažieru iekāpšanai un izkāpšanai no vilcieniem.

Pirmie būvdarbi pasažieru infrastruktūras modernizācijai tika sākti Jelgavas līnijā un jau no trešdienas divos šīs līnijas pieturas punktos - "Ozolnieki" un "Biznesa augstskola "Turība"" - vilcieni piestās pie šajās pieturvietās uzstādītajām pagaidu pasažieru platformām.

Tuvākajā laikā pagaidu platformas sāks izmantot arī citās pieturvietās, kur modernizācijas projekta laikā tādas nepieciešams uzstādīt, tādēļ LDz aicina pasažierus sekot gājēju kustības norādēm un uz vilcienu reisiem ierasties savlaicīgi, jo līdz šim izmantotās platformas būs norobežotas modernizācijas veikšanai, un nokļūšanai uz pagaidu platformām var būt nepieciešams nedaudz ilgāks laiks nekā ierasts.

Projekta "Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija" ietvaros LDz līdz šī gada beigām 48 stacijās un pieturas punktos veiks pasažieru platformu paaugstināšanu, lai nodrošinātu viena līmeņa iekāpšanu vilcienā, tāpat jaunās platformas tiks aprīkotas ar plašām un funkcionālām nojumēm, soliņiem, apgaismojumu un citu nepieciešamo aprīkojumu, kā arī uz tām tiks nodrošināta jauna un ērta informācijas un apziņošanas sistēma.

Pieturas punkti gan vizuāli, gan funkcionāli tiks veidoti saskaņā ar LDz izstrādāto pasažieru infrastruktūras universālā dizaina standartu, kas nosaka, ka visām sabiedrības grupām neatkarīgi no pieturvietas lieluma vai pasažieru skaita tajā, tiek nodrošināta vienlīdz ērta un patīkama uzturēšanās pieredze. Modernizētā pasažieru infrastruktūra būs pieejama un ērti izmantojamas ikvienam iedzīvotājam, tostarp, cilvēkiem, kuri pārvietojas ratiņkrēslā un vecākiem ar bērnu ratiņiem.

Pasažieru platformās tiks iestrādātas taktilās vadulas cilvēkiem ar īpašām vajadzībām un personām ar ierobežotām pārvietošanās spējām, pēc iespējas savienojot tās ar jau esošo pašvaldības gājēju infrastruktūru.

Jau ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 254,788 miljoni eiro, kas ir par 2,3% vairāk nekā 2021.gadā, taču koncerns cieta 2,368 miljonu eiro zaudējumus pretstatā peļņai gadu iepriekš.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

Latvijā

Kopējais valsts parāds jau tagad ir lielāks par Latvijas gada budžetu, bet, lai finansētu visus nākamajā gadā ieplānoties tēriņus, tas pieaugs vēl par aptuveni pusotru miljardu eiro, vēsta LTV raidījums “de facto”. Parāda apmērs gan nebūtu nekas ārkārtējs, īpaši salīdzinoties ar citām valstīm. Taču pesimistiskās ekonomikas prognozes, lielais budžeta deficīts un kredītreitingu aģentūru lielāka skepse par Latvijas situāciju uz parāda audzēšanu liek raudzīties ar lielāku piesardzību.