Nākamnedēļ ieviesīs izmaiņas 5. tramvaja kustībā; ierasto maršrutu nāksies mērot ar diviem transportiem

© f64.lv, Ģirts Ozoliņš

No 14. aprīļa, uz būvdarbu laiku, 5. maršruta tramvaji kursēs maršrutā “Imanta - Mīlgrāvis”, bet posmā no galapunkta “Iļģuciems” līdz Jūrmalas gatvei tiks organizēts 5T autobusa maršruts “Iļģuciems - Botāniskais dārzs” un tramvaja kustība šajā posmā tiks slēgta.

Pasažieriem tiks nodrošinātas iespējas pārsēsties starp maršrutiem pieturvietā “Botāniskais dārzs/Rīgas Stradiņa universitāte” (Jūrmalas gatve).

Pārsēšanas laiks starp maršrutiem būs 2-3 min, atsevišķos reisos 4 minūtes.

5. maršruta tramvaji no Mīlgrāvja kursēs pa maršrutu līdz pieturvietai “Baldones iela”, tālāk pa Slokas ielu, Jūrmalas gatvi, Kurzemes prospektu, Bebru ielu, Anniņmuižas bulvāri, Dammes ielu, līdz tramvaja galapunktam “Imanta”.

No Imantas tramvaji kursēs pa Dammes ielu, Anniņmuižas bulvāri, Bebru ielu, Kurzemes prospektu, Jūrmalas gatvi, Slokas ielu un tālāk pa maršrutu uz Mīlgrāvī. Tramvaji maršrutā kursēs pēc pagaidu kustības saraksta.
5T maršrutā autobusi no Iļģuciema kursēs pa Lilijas ielu, Dagmāras ielu, Slokas ielu, Jūrmalas gatvi, kur pie pieturvietas “Botāniskais dārzs/Rīgas Stradiņa universitāte” (virzienā uz centru) veic apgriešanos pretējā braukšanas virzienā.

No Botāniskā dārza autobusi kursēs pa Jūrmalas gatvi, Slokas ielu, Dagmāras ielu, Lilijas ielu, līdz tramvaja galapunktam “Iļģuciems”. Autobusi maršrutā kursēs pēc pagaidu kustības saraksta.

Pasažieriem veicot pārsēšanos no tramvaja uz 5T autobusu vai otrādi, ir jāveic katra brauciena reģistrācija. Papildus izmaksas šāda kārtība neradīs, jo līdz ar biļešu klāsta izmaiņām kopš šā gada sākuma, klientiem ir pieejamas mēneša biļetes par 30 eiro, kas paredzētas lietošanai visos transporta veidos, visās mēneša dienās. Tāpat pieejama 90 minūšu biļete, kas ļauj veikt neierobežotu pārsēšanās skaitu, pēdējo šīs biļetes reģistrāciju var veikt 89 minūtē un braukt līdz galapunktam.

Papildus informācija - 5T autobusa maršruta reisā plkst. plkst. 6:37 no Iļģuciema uz Botānisko dārzu netiks nodrošināta tālāka pārsēšanās uz 5.tramvaja reisu virzienā uz Mīlgrāvi (pasažieri var pārsēsties uz 1.tramvaju), jo reiss no Iļģuciema tiek veikts, lai pie Botāniskā dārza uzņemtu pasažierus, kas atbrauc ar 5.tramvaju no centra un tālāk turpina braucienu uz Iļģuciemu.

Kā jau ziņots “Rīgas satiksme” īsteno Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansētu projektu Nr. 4.5.1.1/22/I/001 “Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem”. Projekta ietvaros tiek veikta infrastruktūras pārbūve indikatīvi 2 kilometru garumā 5. tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam “Iļģuciems”, pielāgojot minēto tramvaja līniju zemās grīdas tramvaju prasībām, kā arī nodrošinot vides pieejamības prasībām atbilstošu platformu izbūvi maršruta posma pieturvietās.

Projektā bez 5. tramvaja maršruta infrastruktūras pārbūves vēl plānots zemās grīdas tramvaja parametriem pielāgot 7. tramvaja līnijas infrastruktūru posmā no Centrāltirgus ielas līdz galapunktam “Ķengarags”, kā arī pārbūvēt 11.novembra krastmalas un 13.janvāra ielas krustojumu. Tāpat Projekta ietvaros tiks atjaunotas četras un izbūvēta viena apakšstacija, visas aprīkojot ar elektroiekārtām, ar mērķi nodrošināt atbilstošu jaudas padevi zemās grīdas tramvaja kustības nodrošināšanai. Kopējās Projekta izmaksas plānotas 55,2 miljoni eiro, savukārt Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 85% apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām, t.i. 38,78 miljoni eiro.