Kādas ir Vitenberga galvenās prioritātes satiksmes ministra amatā?

© f64.lv, Ģirts Ozoliņš

Satiksmes ministra Jāņa Vitenberga (NA) prioritātes amatā būs dzelzceļa, sabiedriskā transporta un autoceļu infrastruktūras attīstība, informē Satiksmes ministrijas pārstāvji.

Vitenbergs ministra amatā plāno strādāt pie pasākumiem, kuru mērķis ir attīstīt drošu, ērtu un videi draudzīgu transporta infrastruktūru, kas nodrošinās iedzīvotāju mobilitātes vajadzības un ilgtermiņā mainīs ikdienas pārvietošanās paradumus.

"Nozares lielākais izaicinājums ir "zaļināt" satiksmi, ņemot vērā, ka transportlīdzekļi ir viens no lielākajiem gaisa piesārņošanas avotiem. Tāpat kā citur Eiropā Latvijā turpināsim stiprināt dzelzceļu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu, ieguldot tā attīstībā valsts budžeta un Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumu," uzsver Vitenbergs.

Satiksmes ministrs norāda, ka, stiprinot dzelzceļa satiksmi, nākamgad jāturpina darbs pie dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanas, kur nozīmīgākie pasākumi būs iepirkuma procedūras "Rail Baltica" pamattrases būvdarbiem Latvijā noslēgšana un būvniecības sākšana ārpus Rīgas prioritārajā posmā Misa-Lietuvas robeža. Tāpat turpināsies Rīgas Centrālā dzelzceļa mezgla un starptautiskās lidostas "Rīga" sekcijas būvniecība, pamattrases posmu projektēšana, kā arī Salaspils Intermodālā kravu termināļa, "Rail Baltica" reģionālo staciju un infrastruktūras apkopes punktu būvprojektu izstrāde.

Vitenbergs pauž, ka iedzīvotāju mobilitātes nodrošināšanai visā valsts teritorijā nozīmīga loma ir reģionālajam sabiedriskajam transportam. "Sagaidāms, ka nākamā gada otrajā pusē reģionālajā autobusu satiksmē visā valstī pasažieru pārvadājumi tiks nodrošināti ar mūsdienīgi aprīkotiem un ērtiem autobusiem. Tāpat plānota vienotās sabiedriskā transporta biļešu sistēmas plašāka ieviešana reģionālajos pasažieru pārvadājumos, dodot iespēju iegādāties vienotu biļeti no brauciena sākuma punkta līdz galamērķim reģionālās nozīmes maršrutos," norāda Vitenbergs.

Atveseļošanas fonda reformas īstenošanas ietvaros plānots izstrādāt integrētu, ilgtspējīgu Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta plānu. Savukārt ar ES fondu finansējumu līdz nākamā gada beigām turpināsies valstspilsētu autoparku modernizācija, iegādājoties videi draudzīgus autobusus.

Vitenbergs norāda, ka nākamgad turpināsies valsts autoceļu infrastruktūras uzlabošana, uzsvaru liekot uz reģionālo un vietējās nozīmes ceļu, kā arī tiltu būvniecības darbiem.

"Lai sekmētu drošāku un ērtāku ikdienas pārvietošanos velobraucējiem un gājējiem, tiks turpināta mikromobilitātes infrastruktūras attīstība un īstenošana. Nākamgad plānots uzsākt vairāku gājēju - velosipēdistu ceļu posmu izbūvi," norāda Vitenbergs.

Jau vēstīts, ka Saeima trešdien, 14.decembrī, apstiprināja Krišjāņa Kariņa (JV) otro valdību.

Latvijā

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais