AS "Pasažieru vilciens" elektroenerģijas izmaksas oktobrī palielinājušās no 7,75% līdz 22,5% no saimnieciskajām izmaksām, pauž "Pasažieru vilciena" pārstāve Sigita Zviedre.
Viņa skaidroja, ka šogad uzņēmumam liels izaicinājums ir augstā inflācija, īpaši energoresursu un degvielas cenu pieaugums.
Līdz 2022.gada rudenim "Pasažieru vilcienam" turpinājās līgumu izpildes par cenām, kādas bija līguma noslēgšanas brīdī, tātad gadu iepriekš. Savukārt no šī gada septembra elektroenerģijas cena palielinājās vairāk nekā četras reizes.
Kā skaidroja Zviedre, ja iepriekš elektroenerģijas izmaksas veidoja vidēji 7,75% no visām saimnieciskās darbības izmaksām, tad oktobrī - jau 22.5%.
"Mēs strādājam arī pie tā, lai samazinātu izmaksas, kur tas ir iespējams, piemēram, tā kā palielinās elektronisko biļešu īpatsvars un samazinās kasēs pārdoto biļešu skaits, 2022.gada pirmajā pusgadā ir slēgtas biļešu kases Lielupē, Mellužos, Garciemā, Vecāķos un Pārogrē, savukārt Saulkrastu biļešu kase šogad darbojās tikai vasaras sezonā," norādīja uzņēmumā.
Turklāt šogad "Pasažieru vilciena" administrācijas darbinieki pārcēlās uz jaunajām telpām Pērses ielā, tādā veidā samazinot izmantojamo telpu platību, to apsaimniekošanas izmaksas un atvieglojot ikdienas tehnoloģiskos procesus uzņēmumā. Jauno telpu izmantošana salīdzinājumā ar iepriekšējo biroja telpu uzturēšanas izmaksām piecu gadu laikā uzņēmumam ļaus ietaupīt vairāk nekā 300 000 eiro.
"Īstenojam arī virkni energotaupības pasākumu, lai “Pasažieru vilciens” varētu apkures sezonā ietaupīt līdz pat 15% elektroenerģijas un siltumenerģijas," norādīja Zviedre.
Jau vēstīts, ka šogad deviņos mēnešos uzņēmuma apgrozījums bija 37,146 miljoni eiro, bet peļņa pirms uzņēmumu ienākuma nodokļa bija 579 717 eiro. Savukārt 2021.gadā "Pasažieru vilciens" strādāja ar 44,13 miljonu eiro apgrozījumu, bet uzņēmuma peļņa bija 591 000 eiro.
"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.