Linkaits: Pirmajām "Rail Baltica" līnijām darbu jāsāk 2027.gadā

© f64.lv, Ģirts Ozoliņš

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" pirmajām līnijām jāsāk darbu 2027.gadā, otrdien "Rail Baltica" Industrijas dienās teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K).

""Rail Baltica" ir gadsimta projekts Latvijai, un tā izbūvēšana un savlaicīga pabeigšana ir viena no Latvijas prioritātēm. Ģeopolitiskā situācija un karš iezīmē, cik svarīgs šis projekts ir Baltijai un visai Eiropai," sacīja ministrs, piebilstot, ka plāns ir veikt projektu pa posmiem, lai pirmās līnijas sāktu darbu 2027.gadā.

Linkaits teica, ka būvniecības darbi jau ir sākti gan Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā, gan Rīgas lidostā. Tāpat ir noslēgts līgums par Salaspils termināļa būvniecību un nākamgad plānots sākt pamatlīnijas izbūvi dienvidu virzienā, lai veidotu savienojumu ar Kauņu un tālāk Poliju.

Ministrs arī norādīja, ka projekta realizēšanai ir pieņemti vairāki likumu grozījumi, tostarp jauns "Rail Baltica" likums.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.

Latvijā

Latviešu leģiona piemiņas vietas apgānīšanā apsūdzēto Igaunijas un Krievijas dubultpilsoni, visticamāk, Krievijas specdienesti savervējuši platformā "Telegram", un par savām darbībām vīrietis, iespējams, saņēmis 350 eiro, aģentūrai LETA pastāstīja Latvijas prokuratūras preses pārstāve Ieva Šomina.

Svarīgākais