Uz Bauskas šosejas no Krustkalniem līdz Katlakalnam no otrdienas vakara līdz 2023.gada augustam būs izmaiņas satiksmes organizācijā, informē VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC).
Turpinoties Ķekavas apvedceļa būvdarbiem, sāks pārbūvēt Bauskas šosejas (A7) posmu no Krustkalniem līdz Katlakalnam, tāpēc otrdienas vakarā plānots satiksmi šajā posmā pārslēgt uz jaunizbūvēto paralēlo ceļu Bauskas šosejas labajā pusē un tiks ieviestas vēl citas izmaiņas satiksmes organizācijā. Šāda satiksmes organizācija būs spēkā līdz 2023.gada augustam.
Jauns paralēlais ceļš izbūvēts arī A7 kreisajā pusē pie Rāmavas, tas savieno Bauskas ielu (V1) un pievedceļu autoceļam Valdlauči-Rāmava (V2), kā arī jaunizbūvēto tuneli zem jaunizbūvētās Bauskas šosejas (Ķekavas apvedceļa).
Valdlauču krustojums tiks slēgts, un turpmāk autotransports un gājēji varēs šķērsot Bauskas šoseju no Rāmavas uz Baložiem caur jauno tuneli. Arī līdzšinējais savienojums Tūjas iela/pievedceļš autoceļam Valdlauči-Rāmava (V2) pāri Bauskas šosejai būs slēgts.
Gājēju kustībai vairākās vietās pie jaunajiem ceļa posmiem ierīkoti celiņi, sešas gājēju pārejas satiksmes mezglos un divas ceļa šķērsošanas vietas pie autobusu pieturvietām. Autobusu pieturvietas ir pārceltas pie paralēlajiem ceļiem.
Maksimālā braukšanas ātruma ierobežojums posmā būs 50 kilometru stundā.
LVC aicina autovadītājus pievērst uzmanību izmaiņām satiksmes organizācijā un braukt uzmanīgi.
Jau ziņots, ka Ķekavas apvedceļa būvdarbu dēļ uz gadu ir slēgts Bauskas šosejas posms no pagrieziena uz Baložiem līdz Katlakalnam un satiksme novirzīta pa jaunizbūvēto Ķekavas ielu paralēli Bauskas šosejai.
Pērn jūlijā tika noslēgts līgums par Ķekavas apvedceļa izbūvi, kas ir Baltijas valstīs pirmais vērienīgais publiskās un privātās partnerības projekts ceļu būvniecībā, kas tiks īstenots pēc "projektēt-būvēt-finansēt-uzturēt" modeļa.
No diviem pretendentiem, kuri iesniedza piedāvājumus, "Kekava ABT" izvēlēts kā saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kam bija arī zemākā cena. Šo personu apvienību ar 80% no kopējā ieguldījuma kontrolē Luksemburgā reģistrēts investīciju fonds "TIIC 2 (SCA) SICAR", ko pārvalda TIIC. TIIC ir neatkarīgs infrastruktūras uzņēmums ar birojiem Luksemburgā, Portugālē un Francijā.
Lai nodrošinātu Ķekavas apvedceļa projekta īstenošanu, tostarp tā projektēšanu, būvniecību, finansēšanu un uzturēšanu, Satiksmes ministrijai tika dota atļauja no 2021. līdz 2043.gadam uzņemties valsts budžeta ilgtermiņa saistības, kas nepārsniedz 265,729 miljonus eiro, bruto pieejamības maksājuma segšanai, un valsts budžeta ilgtermiņa saistības 38,205 miljonu eiro apmērā pievienotās vērtības nodokļa (PVN) maksājumiem.
Būvdarbus plānots pabeigt līdz 2023.gada beigām, savukārt ceļa uzturēšanu privātais partneris veiks vēl 20 gadus pēc būvdarbu pabeigšanas, līdz ar ko visa publiskās un privātās partnerības projekta pabeigšana plānota 2043.gadā.