Privātpersonas ļoti seko līdzi degvielas cenām un brīvdienās, kad ir dažādas akcijas, degvielas pārdošanas apjoms var pieaugt par 60-80%, intervijā aģentūrai LETA stāstīja AS "Virši-A" valdes priekšsēdētājs Jānis Vība.
Viņš stāstīja, ka Latvijā kopējais degvielas patēriņš mazumtirdzniecībā septiņos mēnešos samazinājās par 1,5%. Vība uzsvēra, ka samazinājums ir sācies tieši no aprīļa, savukārt pēdējos četros mēnešos samazinājums ir ar izteikti negatīvu tendenci. Dīzeļdegvielas patēriņš ir samazinājies nedaudz, bet benzīns par nepilniem 5% un auto gāzes patēriņš pat par 11%.
"Savukārt "Virši-A" degvielas realizācijas apjoms septiņos mēnešos atšķirībā no tirgus ir pieaudzis par 5,6%. Tas nozīmē to, ka spējam iegūt tirgus daļu, lielā mērā arī pateicoties jaunām degvielas uzpildes stacijām, ko veram vaļā," stāstīja Vība.
Viņš arī stāstīja, ka ļoti spēcīga izaugsme pirmajā pusgadā bijusi degvielas tirgotāju mazumtirdzniecības veikalu tīkliem - tirgus kopumā ir audzis par 18%. Savukārt "Virši-A" veikala preču pārdošanas apjomi ir pieauguši par vairāk nekā 20%.
Vība atzīmēja, ka, runājot par degvielas patēriņu, ir jāizdala divi segmenti - biznesa un privātais segments. Biznesa segmentā pēc patēriņa datiem redzams, ka tas darbojas, pat par spīti augstajām energoresursu cenām. Šajā segmentā, salīdzinot ar pagājušo gadu, būtisks kritums nav novērots.
"Virši-A" valdes priekšsēdētājs norādīja, ka privātpersonu segmentā patēriņa samazinājums ir jūtams.
"Tas ir loģiski, jo saistībā ar energoresursu cenu kāpumu, inflāciju pirktspēja privātajā sektorā samazinās. Ja runājam par "Virši-A", tad atšķirībā no tirgus mums ir pieaugums abos šajos segmentos," teica Vība, piebilstot, ka ir gan ļoti jūtams, ka privātpersonu segmentā patēriņu ietekmē dažādās akcijas un loterijas, īpaši nedēļas nogalēs.
Vība uzsvēra, ka nedēļas nogalēs asajā cīņā starp konkurentiem degvielai tiek piemērotas atlaides, un, piemēram, "Virši-A" tīklā degvielas pārdošanas apjoms nedēļas nogalēs var pieaugt pat par 60-80% salīdzinājumā ar darba dienām, kad atlaides ir mazākas. "Tas nozīmē, ka privātpersonas ļoti seko līdzi cenām un novērtē dažādās atlaides," stāstīja Vība.