Ķirsis: Sarkandaugavas pārvads būtiski atslogos Rīgas centru no kravas auto

© Ģirts Ozoliņš / F64

Gaidāms, ka jaunais Sarkandaugavas pārvads tiks atklāts pavisam drīz, un tas ļaus būtiski atslogot Rīgas centru no kravas automašīnām, žurnālistiem preses konferencē pirms pārvada slodzes pārbaudes sacīja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks satiksmes infrastruktūras un attīstības jautājumos Vilnis Ķirsis (JV).

Viņš uzsvēra, ka šis ir vēsturisks brīdis, jo pārvads ir gandrīz pabeigts un palikušas vien detaļas, lai to varētu nodot lietošanā Rīgas iedzīvotājiem.

Politiķis ir pārliecināts, ka pārvads ir sastāvdaļa no kombinācijas, kas Rīgas centru atslogos no kravas automašīnām. Viņaprāt pārvads būs arī Rīgas iekšējais apbraucamais loks, kā arī svarīgs satiksmes mezgls pašiem Sarkandaugavas iedzīvotājiem.

Aģentūra LETA novēroja, ka pašlaik uz tilta ir uzbraukušas divas kravas automašīnas, tāda veidā sākot tā slodzes testēšanu.

Gala rezultāti par visiem slodzes mērījumiem tiks apkopoti līdz otrdienai.

Jau vēstīts, ka Sarkandaugavas pārvadu ir plānots pārbaudīt ar 13 dažādām slodžu shēmām, atbilstoši Rīgas Tehniskās universitātes speciālistu izstrādātajai programmai. Vienas slodžu shēmas pārbaudei ir plānots izmantot līdz pat sešām smagās kravas automašīnām, kura katra sver 30 tonnas. Slogošanas procesā tiks veikta pārvada izlieču mērīšana un to salīdzināšana ar teorētisko aprēķinu, lai varētu sagatavot slēdzienu par pārvada gatavību satiksmes atvēršanai.

Pašvaldība ar būvnieku ir atradusi kompromisu tilta pār dzelzceļu Sarkandaugavā būvniecības izmaksu pārrēķināšanai, un sarunas iegājušas fināla fāzē.

Dažādas būvdarbu pozīcijas tiks indeksētas atšķirīgi, jo arī izmaksu pieaugums par dažādiem materiāliem ir bijis atšķirīgs, piemēram, metāla un bitumena izstrādājumiem cenas augušas straujāk.

Iepriekš tika lēsts, ka sadārdzinājums varētu būt līdz 15% no atlikušās līguma summas 8,3 miljoniem eiro, tomēr to izdevies samazināt.

Projekta īstenošana kļuvusi dārgāka Krievijas sāktā kara Ukrainā un pret Krieviju un Baltkrieviju ieviesto sankciju dēļ.

Latvijā

Satiksmes ministrija (SM) ir slēpusi Ministru kabinetam patieso "Rail Baltica" projekta izmaksu pieaugumu, to pārrēķinot 2016.gada cenās, lai sadārdzinājums neizskatītos tik liels, teikts dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas gala ziņojumā, kura vienlaikus aicina izveidot Saeimas apakškomisiju, kas uzraudzīs projekta ieviešanu.

Svarīgākais