ATD saņēmusi vairākas sūdzības no pasažieru pārvadātājiem

© f64.lv, Ģirts Ozoliņš

Autotransporta direkcijas (ATD) konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2033.gadam septiņās reģionālo autobusu maršrutu tīkla daļās Latvijā iesniegtas septiņas sūdzības, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija.

Pa vienai sūdzībai iesniegusi personu apvienība, kuras sastāvā ietilpst SIA "Gulbenes autobuss" un SIA "VTU Valmiera", pašvaldības SIA "Ventspils reiss", kā arī personu apvienība, kuras sastāvā ietilpst SIA "Latvijas Sabiedriskais autobuss" un Lietuvas uzņēmums "Vlasava". Savukārt pa divām sūdzībām iesniegusi SIA "Tukuma auto" un AS "Talsu autotransports".

Sūdzību izskatīšanas termiņš vēl nav noteikts.

Kā ziņots, ATD par konkursā uzvarētājiem atzīti SIA "Latvijas sabiedriskais autobuss" - maršruta tīkla daļā "Gulbene, Alūksne, Balvi", AS "Talsu autotransports" - maršruta tīkla daļā "Jelgava, Dobele", SIA "Norma - A" - maršruta tīkla daļā "Madona", personu apvienība AS "Rēzeknes autobusu parks" un SIA "RO Reiss" - maršruta tīkla daļā "Rēzekne, Ludza", SIA "Tukuma auto" maršruta tīkla daļā "Talsi, Tukums", SIA "VTU Valmiera" - maršruta tīkla daļā "Valmiera, Valka, Smiltene" un "Latvijas sabiedriskais autobuss" - maršruta tīkla daļā "Ventspils".

Konkursā tika vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums - 60% vērtējuma. Tehniskajā piedāvājumā eksperti vērtēja autobusu vecumu, pieejamības nodrošināšanu personām ar funkcionāliem traucējumiem un autobusu tehnisko aprīkojumu. Tāpat tika vērtēta arī pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošanas funkcija un GPS, kā arī papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini un citi.

Konkursā uz septiņām tīkla daļām kopumā tika saņemti 55 piedāvājumi, kurus iesniedza 14 pretendenti (viens pārvadātājs vai pārvadātāju apvienība).

Vislielākā konkurence bija par iespēju sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla daļā "Madona" un "Ventspils" - uz katru no šīm daļām piedāvājumus bija iesnieguši deviņi pretendenti. Tāpat tika saņemti astoņi piedāvājumi par iespēju apkalpot maršruta tīkla daļu "Gulbene, Alūksne, Balvi", "Talsi, Tukums" un "Valmiera, Valka, Smiltene". Maršruta tīkla daļā "Rēzekne, Ludza" tika iesniegti septiņi piedāvājumi, bet "Jelgava, Dobele" - seši.

Līgums ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgts uz 10 gadiem - līdz 2033.gada beigām.

Pretendenti apstrīdēt Iepirkumu komisijas lēmumu varēs līdz 2022.gada 16.septembrim.

ATD atgādina, ka šis bija atkārtoti sludināts konkurss, jo sākotnēji iesniegtie pretendentu piedāvājumi neatbilda konkursa nolikumam un tehniskās specifikācijas prasībām. Tāpat, ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, ATD vēlreiz pārliecinājās, vai komersanti spēj iekļauties iepriekš norādītajās izmaksās, kas saistītas ar autobusu iegādi, degvielu, energoresursu cenām, kā arī finanšu pieejamību kopumā.

Šīs bija pēdējās septiņas tīkla daļas, kurās tika izsludināts konkurss. Iepriekš izsludinātajās piecās maršrutu tīkla daļās - "Liepāja", "Kuldīga, Saldus", "Pierīga", "Bauska" un "Daugavpils, Krāslava" - ir noslēgts līgums ar konkursa uzvarētāju, kas stājās spēkā 2021.gada 1.augustā.

Savukārt četrās maršrutu tīkla daļās - "Cēsis", "Jēkabpils, Preiļi, Līvāni", "Limbaži, Sigulda" un "Ogre, Aizkraukle" - iepirkumu komisija ir noteikusi uzvarētājus, no kuriem tīkla daļās "Ogre, Aizkraukle" un "Jēkabpils, Preiļi, Līvāni" līgumi stājās spēkā 2022.gada 1.jūlijā, bet tīkla daļās "Cēsis" un "Limbaži, Sigulda" noteikts sagatavošanās posma pagarinājums līdz 2023.gada 30.jūnijam.

Pēc visu līgumu noslēgšanas un spēkā stāšanās visās maršrutu tīkla daļās sabiedriskā transporta pakalpojumi tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs 4,17 gadi.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, ATD nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. ATD uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.

Latvijā

Jaunajai paaudzei - "Gen Z" un mileniāļiem līdz 30 gadu vecumam - Latvijā nav tādu vīrišķības stereotipu, kādi ir izteikti vecākām paaudzēm, secināts Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Inženierekonomikas un vadības fakultātes (IEVF) pētnieka un lektora Toma Kreicberga pētījumā.