Mainīgie laika apstākļi šogad būtiski ietekmējuši ceļu satiksmes drošību

© f64.lv, Kaspars Krafts

Agrā ziemas iestāšanās un mainīgie laika apstākļi, pāris nedēļās atnesot gan spēcīgu puteni, gan pamatīgu salu, gan atkalu, dramatiski atsaukušies uz ceļu satiksmes drošību.

Apdrošināšanas akciju sabiedrība BTA šā gada novembrī un decembra pirmajā pusē saņēmusi par 60% vairāk KASKO atlīdzību pieteikumus par automašīnu nobraukšanu no ceļa nekā šajā pašā periodā pirms gada.

Negadījumi reģistrēti ne vien biežāk, bet arī ir smagāki.

Šogad vairāk transportlīdzekļu nekā pērn pēc šiem ceļu satiksmes negadījumiem nav vairs lietojami satiksmē un tika norakstīti. Atlīdzības pieteikumu apjoms par uzbraukšanu šķērslim, saslīdēšanu, ietriekšanos barjerās un citos auto, vadītajam nespējot nobremzēt uz apledojušā ceļa saglabājies iepriekšējā gada līmenī. Taču savdabīgs jaunums ir grauzēju nodarītais kaitējums transporta līdzekļiem. Acīmredzot glābjoties no spēcīgā sala, dzīvnieki meklējuši patvērumu automašīnu salonā un sildījušies dzinēja telpā, pie viena pastrādājot nedarbus.

"Divām Peugeot un Toyota markas automašīnām sagrauzta iekšējā apdare zem motora pārsega, un zobu forma liek domāt, ka japāņu auto apciemojuši seski. Kādam Renault transporta līdzeklim sagrauzti vadi un siltinājums starp motora telpu un salonu, savukārt kādā Toyota mašīnā pelēm izdevies iekļūt salonā un pamatīgi "apstrādāt" sēdekli. Tā nomaiņa auto īpašniekam izmaksājusi virs tūkstoš eiro," netipiskos pieteikumus atstāsta BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš.

Decembrī arī būtiskie pieaudzis saņemto Palīdzības uz ceļa gadījumu skaits. Ja 2020.gada pirmajās 12 decembra dienās autovadītāji pēc palīdzības vērsās vien 89 reizes, tad šogad spelgonis apgrūtināja automašīnu iedarbināšanu un arī nācās palīdzēt autovadītājiem, kuriem brauciena laikā apstājās auto. Nereti tas notika temperatūrai neatbilstošas dīzeļdegvielas sabiezēšanas dēļ. Pavisam klienti vērsās pēc palīdzības pie apdrošinātāja 402 reizes jeb 4,5 reizes biežāk nekā pērn. Vidēji dienā tika saņemti 33 palīdzības saucieni, un visrosīgākās dienas bija 6. un 7.decembris, kad attiecīgi palīdzēts 78 un 65 auto vadītājiem.

Latvijā

Tuvākajā laikā Iecavā sāksies “Rail Baltica” pamattrases būvdarbu aktīvā fāze. Valdība konceptuāli vienojusies kā prioritāti noteikt dzelzceļa trasi no Lietuvas līdz Igaunijas robežai, apejot galvaspilsētu Rīgu. TV3 raidījums “900 sekundes” aptaujā skaidroja sabiedrības viedokli šajā jautājumā.