Eksperti runās par risinājumiem smagu ceļu satiksmes pārkāpumu ierobežošanā

© f64.lv, Romāns Kokšarovs

Ceļu satiksmes drošības padomes tiešsaistes domnīcā pirmdien, 29.novembrī, eksperti pārrunās pārkāpumu punktu piešķiršanas principus un sankcijas par smagiem administratīviem pārkāpumiem ceļu satiksmē, tostarp transportlīdzekļa konfiskācijas piemērošanu, informē Satiksmes ministrijas pārstāvji.

Ministrijā skaidro, ka jautājums par transportlīdzekļa konfiskācijas piemērošanu par pārkāpumiem ceļu satiksmē ticis aktualizēts jau iepriekšējās padomes domnīcās šogad un arī iepriekšējos gados. Iepriekš secināts, ka transportlīdzekļa konfiskācija būtu izvērtējams risinājums, ar ko varētu aizstāt administratīvo arestu par transportlīdzekļu vadīšanu alkohola reibumā vai narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē.

Vienlaikus ministrijā atzīmē, ka vien apmēram trešdaļai no aizturētajiem dzērājšoferiem automobiļi ir īpašumā, tādēļ ir jāmeklē risinājumi, lai sankciju piemērošana būtu samērīga visiem. Tāpat iepriekšējās domnīcās norādīts, ka konfiskācija kā sankcija par transportlīdzekļa vadīšanu reibumā ir ieviesta vairākās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs, piemēram, Beļģijā, Dānijā, Itālijā un Francijā.

Eksperti arī norādījuši, ka konfiskācijas piemērošanas gadījumā, ja transportlīdzeklis nebūtu vadītāja īpašumā, tiktu radītas nelabvēlīgas sekas īpašniekam, kaut arī tas nebūtu saistīts ar pārkāpuma izdarīšanu. Tomēr jāņem vērā, ka transportlīdzekļa īpašniekam ir zināma atbildība attiecībā uz to, kam tiek uzticēts transportlīdzeklis. Šobrīd Latvijā jau ir spēkā kārtība, kad tiek piemērota transportlīdzekļa konfiskācija, piemēram, tā tiek piemērota maluzvejniekiem.

Tāpat, ņemot vērā iepriekšējās domnīcās aktualizēto jautājumu par iespējamiem risinājumiem pārkāpumu punktu sistēmas pārskatīšanā, paredzot piemērot lielāku soda punktu skaitu recidīvistiem, kas regulāri izdara satiksmes noteikumu pārkāpumus, domnīcā atkārtoti plānota diskusija par turpmākajiem risinājumiem piemērot lielāku pārkāpumu punktu skaitu atkārtojot smagus pārkāpumus.

Tādējādi, meklējot iespējamos risinājumus, kas vērsti uz efektīvu autovadītāju atturēšanu no smagu pārkāpumu izdarīšanas vai arī smaga pārkāpuma gadījumā tiktu novērsta turpmāka dalība ceļu satiksmē ar pārkāpēja transportlīdzekli, paredzēta diskusija par iespēju pārskatīt sankcijas, piemēram, pārkāpumu punktus, ieviest konfiskāciju, kā arī sodus par pārkāpumiem ceļu satiksmē.

Padomes domnīcas sēdes tiešraidi plkst.13 varēs vērot Satiksmes ministrijas sociālā portāla "Facebook" lapā.

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīca ir izveidota, lai tās ietvaros eksperti veiktu dažādu politikas risinājumu diskusijas un labākās prakses analīzi, kā arī nodrošinātu ceļu satiksmes drošības procesa nepārtrauktību padomes sēžu starplaikos. Domnīcā sagatavotie un apspriestie starpnozaru jautājumi tiek virzīti konceptuālu lēmumu pieņemšanai CSDP.

Latvijā

Daudz tiek runāts un darīts, lai sabiedrībā izskaustu vardarbību pret sievietēm. Bet kā ir ar vardarbību pret vīriešiem? Vīrieši un pusaudži lielākoties klusē un slēpj pret viņiem vērstās vardarbības faktus. Kāpēc? Tāpēc, ka viņi uzskata: vardarbības upura statuss ir apkaunojošs. Turklāt tiesībsargājošajās iestādēs uz vīriešiem lūkojas kā uz otrās šķiras upuriem, sak, ko tu te gaudo, savas problēmas tev kā vīrietim jārisina pašam! Par šo situāciju saruna ar pusaudžu psihoterapeitu, Pusaudžu un jauniešu psihoterapijas centra vadītāju Nilu Saksu Konstantinovu.