Ģertrūdes ielas Rīgā ģeofizikālajā pārbaudē atklātas paaugstinātas mitruma zonas, taču tās neesot bīstamas, informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta sabiedrisko attiecību vadītājs Austris Keišs.
Pašlaik departaments ir saņēmis starpatskaiti par ģeoskanēšanas rezultātiem, tāpēc par kopējiem rezultātiem, kur būtu apkopotas visas riska zonas, vēl precīzu informāciju nevar sniegt. Atbildīgais darbu veicējs gala atskaiti sagatavos līdz 20.decembrim, tad departaments arī varēs plašāk komentēt par secinājumiem.
Vienlaikus darbu veicējs SIA "SV Solutions" departamentu ir informējis par paaugstināta mitruma zonām, kuras tika norādītas kā iespējamās bīstamības. "Pašlaik šīs vietas esam apzinājuši un bīstamākās arī uzrakuši," skaidroja Keišs, piebilstot, ka "nekas bīstams netika konstatēts".
Pēc viņa paustā, pašlaik pašvaldība neplāno izmantot ģeofizikālo apsekošanu ar radiolokāciju, lai veiktu pārbaudi citās ielās ar bruģa segumu.
Ģertrūdes ielas brauktuves ģeofizikālā apsekošana ar radiolokācijas metodi pašvaldībai izmaksāja 11 893 eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli.
"Firmas.lv" dati liecina, ka Igaunijas "SLNW Group Osauhing" piederošā uzņēmuma "SV Solutions" apgrozījums pērn ir bijis 335 859 eiro, bet peļņa - 33 505 eiro.
Jau ziņots, ka ielas tehniskā stāvokļa apzināšanai un iegruvumu risku konstatēšanai šomēnes veikta Ģertrūdes ielas ģeofizikālā apsekošana ar radiolokācijas metodi.
Ar radiolokācijas metodi tiek veikta ielas pārbaude, noskaidrojot, kur un kādas inženierkomunikācijas ir bojātas, un kur potenciāli var veidoties izskalojumi un seguma deformācija. Konstatējot šādas zonas, tās tiek nekavējoties norobežotas un veiktas detalizētākas pārbaudes, skaidroja Keišs. Tāpat Satiksmes departaments regulāri veic arī ielas vizuālo inspekciju.
Domē skaidroja, ka ilgtermiņa risinājums paredz gan Ģertrūdes ielas komunikāciju, gan ielas seguma atjaunošanu. Šos darbus ir paredzēts veikt 2021.gada būvniecības sezonā.
Jau vēstījām, ka šovasar iegruvumos Ģertrūdes ielā ielūzuši vairāki auto.
Viens no iegruvumiem bija izveidojies hidraulisko pārbaužu laikā, kuras notika visā Daugavas labajā krastā. Pārbaužu laikā siltumtīkli tiek testēti ar paaugstinātu spiedienu, un siltumtīkls ir plīsis, kā rezultātā izveidojies izskalojums.