Autotransporta direkcija izlozēs laimētājus kampaņā "Biļete Jā-ņem"

© f64

Autotransporta direkcija (ATD) šodien izlozēs trīs laimētājus kampaņā "Biļete Jā-ņem".

Kampaņa "Biļete Jā-ņem" tika sākta septembrī ar mērķi veicināt pasažieru līdzatbildību, paņemot braukšanas biļeti un pārbaudot tajā norādīto informāciju. No 1.septembra līdz 4.oktobrim interneta vietnē "www.panembileti.lv" varēja reģistrēt biļeti, kas derīga braucienam reģionālo maršrutu autobusos un vilcienos septembrī.

Šodien tiks izlozēti trīs laimētāji, kuri iegūs naudas balvu 300 eiro apmērā.

Kā ziņots, aptaujas, kas veikta kampaņas "Biļete Jā-ņem" laikā, rezultāti liecina, ka 3% respondentu reģionālo maršrutu autobusos bieži ir pieredzējuši gadījumus, kad par braucienu netiek izsniegta biļete, kamēr 6% aptaujāto pēdējā gada laikā reti ir saskārušies ar šādiem gadījumiem. Tajā pašā laikā 31% respondentu pauduši, ka reģionālo maršrutu autobusos nav pieredzējuši situāciju, kad autobusa vadītājs neizsniegtu biļeti.

Visvairāk biļetes neizsniegšanas gadījumu pieredzējuši Kurzemes reģiona un Pierīgas iedzīvotāji - attiecīgi 12% un 10% respondentu, kamēr Zemgales reģionā ar biļetes neizsniegšanas gadījumiem saskārušies 9% aptaujāto, Rīgā - 8%, bet Vidzemes un Latgales reģionā - 6% respondentu.

"To, ka biļešu tirdzniecības pārkāpumu skaits samazinās, apliecina gan veikto kontroļu rezultāti, gan iedzīvotāju aptauja, un šis fakts iepriecina. Tomēr ir būtiski turpināt izglītot pasažierus, lai biļešu neizsniegšanas gadījumus izskaustu pavisam, tādējādi uzlabojot maršrutu tīkla plānošanas procesu, jo statistiku par katra reisa pieprasījumu veido tieši izsniegto biļešu skaits," pauda ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Viņš piebilda, ka, piemēram, ārkārtējās situācijas laikā, kad tika ierobežots pasažieru skaits, ko var uzņemt vienā autobusā, tas bija īpaši svarīgi, jo, lai tiktu nodrošināts atbilstošas ietilpības autobuss un neviens pasažieris nepaliktu pieturā, ir būtiski zināt precīzu pasažieru skaitu, kuri izmanto katru konkrēto reisu. "Šādā situācijā arī vienai vai divām neizsniegtām biļetēm ir ļoti liela nozīme," uzsvēra Godiņš.

Aptaujā, vaicājot, kāda ir iedzīvotāju rīcība pēc samaksas par biļeti, 75% respondentu atzinuši, ka vienmēr lūdz autobusa vadītājam biļeti un to saglabā visa brauciena laiku, 13% respondentu biļeti parasti iegādājas internetā, līdz ar to papīra biļete viņiem nav nepieciešama, bet 9% aptaujāto atzinuši, ka reizēm aizmirst paņemt biļeti.

Tajā pašā laikā 2% respondentu minējuši, ka reti ņem biļeti, bet 1% aptaujāto atzinuši, ka biļeti nekad neņem.

Pēc aptaujas datiem, visbiežāk biļeti paņem un visu brauciena laiku saglabā pasažieri Latgales reģionā (91%) un Vidzemē (81%). Rīgā 61% respondentu atzinuši, ka vienmēr lūdz autobusa vadītājam biļeti un to saglabā visu brauciena laiku.

Uz jautājumu, kas pasažierus visvairāk satrauktu, braucot autobusā vai vilcienā bez biļetes, 53% aptaujāto atzinuši, ka tā ir soda naudas piemērošana, 29% respondentu satrauktos par izsēdināšanu no transporta un par to, ka nokavētu kādu svarīgu notikumu (ārsta vizīti, darbu, skolu un tamlīdzīgu), savukārt 11% aptaujāto norādījuši citu variantu, piemēram, kauna izjūtu par savu rīcību un apkārtējo nosodījumu. Tajā pašā laikā vien 7% aptaujāto satrauktu fakts, ka varētu tik atcelts konkrētais reiss.

ATD norādīja, lai arī šogad biļešu tirdzniecības pārkāpumu skaits, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir samazinājies, kontrolieri joprojām saskaras ar gadījumiem, kad autobusa vadītājs nav izsniedzis pasažierim biļeti, pasažieris nav iegādājies biļeti un mēģinājis braukt "pa zaķi" vai biļetē norādītā informācija nav korekta, piemēram, biļetē norādītā pietura nesakrīt ar to, ko pasažieris biļetes iegādes brīdī nosaucis.

ATD uzsvēra, ka, nepaņemot biļeti, reisu skaits maršrutā var tikt samazināts, jo statistiku par katra reisa pieprasījumu veido tieši izsniegto biļešu skaits. Turklāt pasažierim, kurš brauc bez biļetes, var tikt piemērots naudas sods 20 eiro apmērā vai viņš var tikt izsēdināts no transportlīdzekļa.

Aptaujā, kas augustā veikta sadarbībā ar "Norstat Latvija", piedalījās 1026 respondenti.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja pasažieru un kravu pārvadājumu jomā. Tās darbība galvenokārt saistīta ar sabiedriskā transporta - pasažieru pārvadājumu ar autobusu un vilcienu - plānošanu, licenču izsniegšanu kravu un pasažieru komercpārvadājumiem un atļauju izsniegšanu starptautisko pārvadājumu veikšanai.

Latvijā

Pateicoties plānotajai dzelzceļa pasažieru satiksmes atjaunošanai starp Daugavpili un Viļņu, cilvēku aprite starp abām lielajām Baltijas valstu pilsētām draud kļūt ļoti intensīva. Palielinoties cilvēku plūsmai starp Daugavpili un Viļņu, jau tuvākajā nākotnē Viļņa Daugavpilij kļūs tuvāka un sasniedzamāka nekā Rīga.

Svarīgākais