Staķis varētu apturēt izmaiņas noteikumos, kas paredz samazināt autostāvvietu B zonas teritoriju

© Dāvis Ūlands/F64 Photo Agency

Rīgas mēra amata kandidāts Mārtiņš Staķis (APP) pēc stāšanās amatā varētu apturēt grozījumus noteikumos par "Rīgas satiksmes" apsaimniekotajām stāvvietām, kas paredz samazināt maksas autostāvvietu B zonas teritoriju.

Kā savā "Facebook" kontā raksta Staķis, Rīgas domes koalīcija ir vienisprātis par to, ka jāaptur un jāpārvērtē noteikumu izmaiņas, kas no 1.oktobra ievērojami palielina maksu par "Rīgas satiksmes" apsaimniekotajām stāvvietām 11.novembra krastmalā. Viņš raksta, ka R zonas noteikšana šajā posmā šķiet nesamērīga.

Politiķis norāda, ka ir gadījumi, kad stāvvietu maksas palielināšana ir pamatota, bet šoreiz lēmums jāpārvērtē, jo no tā ciestu Covid-19 krīzes novājinātie Vecrīgas ēdināšanas uzņēmumi un iedzīvotāji (to skaitā mediju pārstāvji), kuriem jāapmeklē Vecrīgā esošās valsts un pašvaldību iestādes.

Runa ir par izmaiņām, kas paredz zonas maiņu veikt 11.novembra krastmalā bruģētajos ielas posmos no Jaunielas līdz Bīskapa gātei un no Bīskapa gātes līdz Poļu gātei.

Jau ziņots, ka Rīgas pilsētas pašvaldības pagaidu administrācija pieņēma grozījumus noteikumos ar kuriem veiktas izmaiņas Rīgas pilsētas pašvaldības maksas autostāvvietu R zonas teritorijā, samazinot B zonas teritoriju. Tas darīts ar nolūku, lai samazinātu transporta plūsmu Rīgas vēsturiskajā centrā.

Turklāt tika noteikts, ka Rīgas pilsētas pašvaldības maksas autostāvvietas bez maksas varēs izmantot arī Rīgas pilsētas svētku laikā.

Turklāt, ja svētku diena - 4.maijs, Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku noslēguma diena un 18.novembris - iekrīt sestdienā vai svētdienā, tad nākamajā darba dienā, kas saskaņā ar likumu noteikta par brīvdienu, maksas autostāvvietas lietošana būs bez maksas.

Savukārt pārceltajās darbadienās maksas autostāvvietas darba laiks noteikts saskaņā ar attiecīgās teritorijas darba laiku sestdienā.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais