Uzbūvēs pārvadu un likvidēs Sarkandaugavas korķus

 
©Rīgas domes Satiksmes departaments

Aptuveni pusotru gadu pēc tam, kad 2018. gada maijā Rīgas domes un Satiksmes departamenta vadība tikās ar Sarkandaugavas iedzīvotājiem, viņi sagaidījuši jaunu informāciju – 2019. gada decembrī Rīgas domes Satiksmes departaments noslēdza līgumu ar apvienību OTC par satiksmes pārvada būvniecību pāri dzelzceļa sliežu ceļiem Rīga–Skulte ar pievadceļiem.

Plānots izbūvēt divlīmeņu šķērsojumu pār dzelzceļu Rīga-Skulte starp Viestura prospektu un Tvaika ielu. Būvprojekts paredz transporta risinājumus autotransportam, kājāmgājējiem un velobraucējiem, tiks izbūvēti krustojumi un piebraucamie ceļi. Pārvada izbūve atrisinās dzelzceļa pārbrauktuves Tilta ielā satiksmes sablīvējumus, atvieglojot satiksmi Sarkandaugavā un paaugstinot satiksmes drošību.

Pārvada izbūves mērķis ir sakārtot ielu tīklu šajā apkārtnē, kas uzņem galveno tranzīta plūsmu maršrutā no Brīvības ielas līdz Viestura prospektam uz Rīgas ostu.

Dzelzceļa pārbrauktuves būvniecība notiks trīs posmos. Pirmajā tiks izbūvēta pārbrauktuve, ieskaitot ietves un veloceliņu, kas būs veloceliņa Vecāķi-Mangaļi turpinājums; otrajā tiks paplašināta Tvaika iela un Ganību dambis; trešajā - rekonstruēs tiltu pār Sarkandaugavu. Sabiedriskais transports turpinās kursēt pār Sarkandaugavas pārbrauktuvi, gājēji un velosipēdisti varēs šķērsot dzelzceļa sliedes pa tuneli, kas tiks izbūvēts zem dzelzceļa sliedēm. Projektu paredzēts īstenot trīs gadu laikā.

Satiksmes pārvads pār sliežu ceļiem Rīga-Skulte tiek īstenots ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu.

Pirms pārvada būvniecības SIA Rīgas ūdens renovēja ūdensvadu Viestura prospektā - maģistrālē, kas atdala Sarkandaugavas dzīvojamo rajonu no Mežaparka. Tika atjaunots ūdensvads vairāk nekā 4000 metru garumā.

Neatkarīgā pirms vairākiem gadiem rakstīja par to, ka iecere pārveidot Tvaika ielu par maģistrāli, paplašinot to līdz četrām braukšanas joslām, izraisījusi Sarkandaugavas attīstības biedrības iebildumus. Pret ielas paplašināšanu ir arī Rīgas Psihiatrijas un narkoloģijas centrs, kura teritorija robežojas ar Tvaika ielu. Biedrības vadītāja Alija Turlaja norādīja, ka iedzīvotāji nevēršas pret plānoto pārvada būvniecību un Tvaika ielas pārbūvi, tomēr viņi nevēlas, lai tiktu pasliktināta vides un vietējo iedzīvotāju dzīves kvalitāte. Cilvēki uzskatīja, ka maģistrāles izbūve palielinās tranzīta transporta plūsmu, ātrums būs nesalīdzināmi lielāks, bet necik tālu mašīnas aizskriet nevarēs. Sastrēgumi veidosies mazajās ieliņās. Tā kā visas Tvaika ielas garumā ir paredzēts tikai viens kreisais pagrieziens, transports, gribi vai negribi, tiks novirzīts pa šaurajām ieliņām, kur jau šobrīd ir grūti samainīties divām pretējā virzienā braucošām mašīnām. Iedzīvotāju pretenzijas tikušas ievērotas.

Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas deputāti trešdien, 16. oktobrī, izbraukuma sēdē Aldara parkā iepazinās ar teritorijas attīstības ieceri, kuru novērtēja pozitīvi un atzina, ka apkārtnes iedzīvotāji sen pelnījuši iegūt sakārtotu parku.

Sarkandaugavas attīstībai par labu būs arī Aldara parka labiekārtošana. Līdz šim tam pietrūcis līdzekļu. Aldara parka rekonstrukciju paredzēts veikt vairākās kārtās. Pirmajā kārtā paredzēta veloparka izveide, otrajā kārtā - komunikāciju izbūve un teritorijas labiekārtošana, bet trešajā kārtā - mākslīgo pilsdrupu atjaunošana un pārējās parka teritorijas izbūve.