Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB) ir atļāvis pilnā apjomā atsākt būvdarbus uz Augusta Deglava tilta, bet vēl nav precīzi zināms, kad darbi tiks sākti. Varbūt tikai vasaras beigās. Toties ar gandrīz simt procentu pārliecību var teikt, ka A. Deglava ielas satiksmes pārvads tiks remontēts vēl nākamgad – šogad visu nepabeigs.
Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante Neatkarīgajai sacīja, ka no būvdarbu veicēja saņemtie pārvada būvprojekta papildinājumi, ko izvērtēja BVKB, ir iesniegti izskatīšanai arī Rīgas pilsētas būvvaldē. Jāgaida, kamēr savu slēdzienu teiks būvvalde. Lai nekavētos, Satiksmes departaments veic tirgus izpēti par cenām papildu darbiem, jo ir jau zināms, kādi papildu darbi satiksmes pārvada nostiprināšanai būs vajadzīgi. Pašlaik nav zināms, vai šos darbus būs iespējams veikt esošā līguma ietvaros, vai arī jārīko jauns konkurss, ja izmaksas būs lielākas par pašreizējā līgumā noteiktajām. A. Deglava ielas satiksmes pārvada pārbūvi par 4,27 miljoniem eiro veic Lietuvas uzņēmums Kauno tiltai pēc SIA Inženierbūve izstrādātā būvprojekta. Visticamāk šogad varētu pabeigt tikai daļu darbu, bet atlikušos turpinātu nākamajā būvsezonā.
A. Deglava ielas satiksmes pārvadu satiksmei slēdza 25. aprīlī pēc iekšlietu ministra Sanda Ģirģena rīkojuma. 4.maijā tika atjaunota sabiedriskā un operatīvā transporta kustība pār šo pārvadu. Jezga ap satiksmes pārvada slēgšanu un atvēršanu tika pamatota ar tā konstrukciju bīstamo stāvokli. Itin kā tilta balsti neesot piepildīti ar betonu, bet gan smiltīm. Pārbaudot tilta balstu ar specifisku urbšanas metodi, atklājās, ka tas ir pildīts ar monolītu betonu. BVKB skaidroja, ka būvinspektors konstatēja neparedzētus pārvada nesošo konstrukciju bojājumus. Tā kā izstrādātā būvprojekta risinājumi neparedzēja bojājumu novēršanu pilnā apjomā, būvinspektors apturēja būvdarbus. Tika norādīts, ka ir jānostiprina bojātās tilta konstrukcijas. Pēc tam sekoja sarakste un sarunas starp Satiksmes departamentu un BVKB. BVKB Rīgas domei uzticēja veikt pārvada siju balstīšanas darbus. Pēc tam satiksme pa tiltu tika atjaunota pilnībā, tomēr būvdarbi uz pārvada neatsākās.
Satiksmes departamentā 16. jūnijā skaidroja, ka tas izstrādājis izmaiņas tilta atjaunošanas būvprojektā un iesniedzis izvērtēšanai pa ķēdīti - ekspertam, BVKB, būvvaldei.
Iepriekš SIA Rīgas satiksme informēja, ka A. Deglava ielas satiksmes pārvada slēgšana no 25. aprīļa līdz 4. maijam uzņēmumam izmaksāja 5000 eiro diennaktī, kopumā zaudējumi ir 53 000 eiro. Satiksmes departamentā skaidro, ka pašreizējā situācija, kad darbi uz satiksmes pārvada nenotiek, nav kvalificējama kā dīkstāve un papildu zaudējumus darbu pasūtītājam nerada. Darbi ir apturēti, turklāt tas nav noticis pēc Rīgas pašvaldības vai to institūciju iniciatīvas.
Pašvaldība cer, ka pat ar kavējumu Deglava tiltu būs iespējams atjaunot iespējami ātrāk, jo darbu pabeigšanas termiņu daļēji nosaka arī Eiropas fondu finansējums, kas izmantots šajā projektā.