Ceturtdiena, 25.aprīlis

redeem Bārbala, Līksma

arrow_right_alt Rīgā \ Satiksme

ŅEM VĒRĀ! Remontdarbi Krasta ielā un uz Brasas pārvada tuvojas

SĀKSIES REMONTDARBI. Brasas pārvads pār dzelzceļu uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1959. gadā, tā kopējais garums ir 116 metri. Tas atzīts par sliktā tehniskā stāvoklī esošu © Mārtiņš Zilgalvis/F64 Photo Agency

Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komitejā rīt paredzēts skatīt divus lēmumprojektus, kas saistīti ar Brasas satiksmes pārvada pārbūvi un Krasta ielas seguma atjaunošanu. Pašvaldības Satiksmes departametā Neatkarīgo informēja, ka būvdarbi Krasta ielā un uz Brasas pārvada sāksies līdz ar būvsezonas sākumu. Remonti ilgs pāris gadu.

«Būvdarbus objektos varētu uzsākt jau tagad, taču jāņem vērā esošie nepatstāvīgie laika apstākļi martā, kad vienu dienu gaisa temperatūra ir +10 grādi, bet pēc pāris dienām sniegputenis ar 14 cm biezu sniega kārtu. Plānots, ka būvdarbi tiks uzsākti aprīlī,» saka Satiksmes departamenta direktora biroja projektu vadītāja Ilze Dimante. Nav lietderīgi, piemēram, ielai noņemt segumu un pēc tam laika apstākļu dēļ pārtraukt darbu uz vairākām vai pat daudzām dienām.

Līgums ar AS Kauno tiltai par satiksmes pārvada pār dzelzceļu pie Brasas stacijas pārbūvi ir jau noslēgts. Iepriekš Satiksmes departaments ir informējis, ka Brasas pārvada pārbūves darbu izmaksas ir 10 871 006,61 eiro (ar pievienotās vērtības nodokli). Sagatavotais Rīgas domes lēmumprojekts paredz ņemt aizņēmumu investīciju projekta Satiksmes pārvada pār dzelzceļu pie Brasas stacijas pārbūve īstenošanai 2019.-2020. gadā līdz 8 153 255 eiro no Valsts kases vai cita aizdevēja, kas piedāvā izdevīgākus aizņēmuma nosacījumus.

Saskaņā ar līgumu satiksmes pārvada pārbūve noslēgsies 2020. gada pavasarī, līdz tam būvdarbu veicējiem ir jānodrošina nepārtraukta divvirzienu tramvaju kustība pāri pārvadam.

Brasas pārvada pārbūves darbu ietvaros tiks veikts nesošo konstrukciju remonts, pārvada seguma, tramvaju sliežu ceļa un kontakttīklu pārbūve, apgaismojuma pārbūve, kā arī pārvada ietves seguma pārbūve un margu nomaiņa, kā arī uzlabota vides pieejamība.

Iepriekš minētajam lēmumprojektam līdzīgs ir sagatavots arī par Krasta ielas remontu: ņemt aizņēmumu investīciju projekta Krasta ielas seguma atjaunošana īstenošanai 2019.-2020. gadā līdz 6 078 266 eiro no Valsts kases vai cita aizdevēja, kas piedāvā izdevīgākus aizņēmuma nosacījumus. Šī projekta izmaksas tiek lēstas kopumā 8 000 000 līdz 9 000 000 eiro. Krasta ielas remonts tika solīts un pārcelts pat pāris gadu. Tas tika skaidrots ar komunikāciju nomaiņu, lai komunikāciju turētāji neuzlauztu svaigi uzklātu brauktuves segumu. Laika gaitā Krasta ielas remontdarbu projektā tika ieviestas pārmaiņas, to sadalot divās daļās: brauktuves seguma nomaiņa un velosipēdu infrastruktūras izveidošana. Tā kā ietves daļā ir nepieciešama nevis tikai seguma nomaiņa, bet pārbūve, projekts kļuvis sarežģītāks.

Toties autobraucēji pagaidām var uzelpot, jo Krišjāņa Barona ielu automašīnu satiksmei plāno slēgt tikai vasarā, nevis aprīlī vai maijā. Pilsētas centrā sastrēgumi tik un tā būs, jo Aleksandra Čaka iela tiek gatavota remontam, taču eksperiments ar Krišjāņa Barona ielu tiks uzsākts laikā, kad satiksme nav tik intensīva.